Kleine update - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 September 2007 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Even een kleine update.
Het is nu woensdagmorgen en de motoren zijn helaas nog niet vrijgegeven.
Misschien vanmiddag nog en anders hopelijk morgen.
Dit zal wel gevolgen hebben voor de route want we willen over 3 dagen toch wel weer op het originele schema zitten i.v.m. de hotelreserveringen. Dit betekent niet door Canada maar onder de meren langs door de VS. De dagen van wachten brengen we door in NY. Een geweldige stad. Gisteren waren we te laat voor de officiele herdenking. De avond ervoor was erg gezellig en het werd dus ook erg laat. Hier hebben ze namelijk ook Jagermeister en de Duitser en Tsjechen weten niet van ophouden. Bovendien hebben we twee leuke kroegen ontdekt waar amateur muzikanten optreden en een andere bar waar karaoke gezongen wordt onder begeleiding van een live band. Echt fantastisch om te horen.

Toch gaat het dagelijkse leven van de inwoners van NY op 9/11 gewoon door. Buiten het gebied van ground zero merk je niets van de herdenking. Nog wel even een museum bezocht over 9/11. Het blijft ongeloofwaardig wanneer je dit allemaal ziet en op de plek des onheils staat. Dit moet ontstellend geweest zijn. Dit doet je toch wel wat wanneer je hier staat. Uiteraard ook veel demonstranten tegen Bush en de oorlog.
's Avonds een voorstelling op Broadway bijgewoont. De musical Chicago gezien, de langst lopende voorstelling op Broadway. Leuk om eens megemaakt te hebben.
Doordat we van de organisatie allemaal dezelfde t-shirts hebben gekregen met de opdruk van de wereldreis worden we vaak aangesproken en moeten we vertellen waar de route langs gaat. Veel positieve reactie's, o.a. van een Amerikaanse welke ons tevens een tip gaf waar we kaartjes voor de voorstelling tegen half geld konden kopen. En als Nederlander maak je daar natuurlijk gebruik van. Ook minder leuk bericht dat een van de deelnemers zoveel last heeft van jicht dat hij vandaag voor de tweede keer deze week naar het ziekenhuis is om vocht uit zijn knie te laten zuigen. Hij kan zo bijna niet lopen en wanneer dit niet verbetert moet hij misschien al afhaken voordat de tour is begonnen. Hopelijk heeft het wegzuigen nu langer effect dan zondag. Vandaag maar een beetje rondhangen bij het hotel in de hoop dat de motoren vandaag nog worden vrijgegeven. Ik reken echter op morgen.

De groeten allemaal en ik hoop dat ik de komende tijd minder gelegenheid heb om te mailen dan deze afgelopen 4 dagen. Het weer is weer opgeklaard na een dag van heel veel regen gisteren. De snelwegen stonden zelfs blank waardoor de auto's stapvoets moesten rijden. Heeft ook te maken met de conditie van de wegen. Ook in de stad op heel veel wegen erg slecht wegdek. Dit zal straks buiten de grote stad hopelijk beter worden. We wachten maar geduldig af.

Gr. Jan