Van Logan via Salt Lake City naar Ely - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Van Logan via Salt Lake City naar Ely - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Van Logan via Salt Lake City naar Ely

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 September 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 23 september
Van Logan via Salt Lake City naar Ely.

Ook deze dag helaas maar met 5 motoren kunnen vertrekken. De vorige dag was Rob samen met Hugo en de motor in een busje naar Salt Lake City vertrokken. Jan (het motormaatje van Hugo) reed hier op de motor achteraan. Op onze rit naar Ely zouden we Rob in Salt Lake City bij het Best Western Hotel, waar hij had overnacht, oppikken. Er bleken echter drie Best Western Hotels te zijn in deze stad zodat het moeilijk zoeken was. Bij een tankstation hebben we een Harley rijder aangesproken en gevraagd of hij voor ons aan wilde rijden naar het juiste hotel. Scheelde ons een heel gezoek en bespaarde veel tijd. Hij was hiertoe direkt bereid. Nadat we afscheid hadden genomen van Hugo en Jan vertrokken we voor de rest van de dagafstand. Deze voerde langs het Salt Lake en langs de Bonneville zoutvlakte. Op deze droge meerbodem, waarop een harde laag zout ligt zijn al heel veel snelheids records gebroken. Rob en ik waren de enige twee die een tochtje over de zoutvlakte aan durfden. De anderen waren bang voor de inwerking van het zout op hun motor. Toch wel indrukwekkend zo midden op zo`n grote witte vlakte te rijden. Hierna een lunchstop gemaakt en de motoren rijkelijk met water afgespoten. Het zout bleek toch wel in dikke lagen onder tegen de motor te zitten, maar wij waren weer een ervaring rijker. Het plaatsje Ely bleek een ietwat verlopen gokstadje te zijn. Het had duidelijk zijn hoogtijdagen gehad. Het hotel waar we sliepen ademde nog wel de sfeer van vroeger. De hotelkamers lagen boven het gokpaleis. Het is toch wel enigszins angstig om te zien hoe verbeten mensen achter de kasten en tafels staan. Hier zaten geen topinkomens, maar duidelijk modaal en lager. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat verliezen bij deze mensen geen effect heeft op het besteedbare huishoudgeld van de komende week.

Maandag 24 september
Van Ely naar Lake Tahoe

Hans had de vorige dag gekonstateerd, dat ook bij hem de voorband harder sleet dan hij had ingeschat. In Ely bleek een Kawasaki dealer te zitten welke, toevallig ook nog het juiste merk en de juiste maat op voorraad had. Inklusief opzetten kostte het slechts 75 dollar (50 euro). Er werd direkt een monteur opgezet en 2,5 uur later was de klus geklaard. De route was erg afwisselend met lange rechte stukken weg dwars door drooggevallen meren en prachtige bergwegen en idem natuur. Om 19.45 uur kwamen we in het donker aan in Lake Tahoe.