Van Yuma naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Van Yuma naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Van Yuma naar LA

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Los Angeles

Woensdag 03 oktober

De laatste reisdag door de VS wekte herinneringen aan Nederland op. Het begon langs de route met prachtige zandduinen (wel veel hoger ) en daarna agrarisch land. Het rook er naar stro en stront. Maar alles is hier groot. Geen bedrijf met 100 koeien, nee het moeten er zeker duizenden zijn geweest op een bedrijf en wat een ongelooflijke grote rijen grote pakken stro. Dat kan alleen hier. Alles moet hier groot zijn.

Zo ook de campers. Je ziet hier campers zo groot als luxe touringcars. De wanden zijn vaak nog uitschuifbaar. We hadden al eens uitgesproken tegen elkaar, dat we zo`n "bus" wel eens van binnen wilden bekijken. Wat wil het toeval? Komen we op onze route naar LA langs een van de grootste dealers in de VS. Brutaal als we zijn, zijn we het terrein opgereden en aan een schoonmaakster gevraagd of we een kijkje mochten nemen. Even later kregen we al een rondleiding van een charmante verkoopster, welke ons ook de duurste uitvoering heeft laten zien.
Deze kost plm. 1.200.000 dollar (850.000 euro). De goedkoopste was 350.000 dollar en ook een joekel van een camper.
En je ziet ze hier echt veel rijden.
Uiteraard met aan de trekhaak nog een auto. Niet een kleine stadsauto, maar gewoon een Jeep Grand Cherokee.

Aangekomen in LA hebben we eerst onze motoren grondig gereinigd. Aangezien de Australiers doodsbang zijn voor mond-en- klauwzeer, gekke koeienziekte enz. moet alles spic en span zijn. Op onze vorige reis, moesten we zelfs het kleine beetje aarde welke tussen het profiel van onze schoenen zat nog verwijderen.
De motoren zien er weer uit als nieuw.

De volgende dag nog even naar de garage om een kleine storing te verhelpen en om een nieuwe verstraler te monteren en de
motor is klaar voor de volgende etappe.

's Avonds sinds lange tijd weer eens echt lekker gegeten. Echt zoals uit eten gaan in Nederland ook kan zijn. Een heerlijk voorgerecht van vleestomaat met een saus van stukjes blue cheese en daarna verse rauwe tonijn met sojasaus. Dit alles begeleid door een heerlijke fles rode wijn en achteraf een glaasje port. Ook dit is genieten tijdens de vakantie, zeker na al die dagen van beef zonder fantasie.