Flinders Park naar Burra - Reisverslag uit Burra, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Flinders Park naar Burra - Reisverslag uit Burra, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Flinders Park naar Burra

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Oktober 2007 | Australië, Burra

Maandag 29 oktober

We hebben de outback definitief verlaten en rijden vanmorgen nog 70 km door het prachtige Flinders Park. Veelal onverharde wegen en ik merk dat de training over de weg naar Moree van 450 km zijn vruchten afwerpt. Het offroad rijden gaat gemakkelijk en ontspannen. Omdat we vroeg vertrekken zien we veel dieren zoals emu`s met jongen en veel kangaroo`s. Deze morgen meer kangaroo`s gezien dan op de vorige twee Australie reizen samen. Wel een prachtige heuvelachtige omgeving in het Flinders Park. Volgens Hans is dit "park" van noord naar zuid 150 km. lang. De weg gaat omhoog en omlaag o.a door de bedding van droge beekjes. Veel gravel en kiezels maar dit is geen probleem meer. 's Middags arriveren we in een klassiek oud hotel in Burra, waar we een goede maaltijd krijgen en 's avonds wordt de bar samen met twee Australiers welke ook op reis zijn, onveilig gemaakt. Diverse "speciale" drankjes worden gebrouwen en elke heeft de nodige alcohol. Ik ga tegen 22.30 uur naar bed. De volgende dag gaan we naar Adelaide en ik wil deze ene dag in de stad niet brak zijn.
Vandaag dan ook in Adelaide gearriveerd en van de stad genoten.

• 30 Oktober 2007 - 20:54

Joop:

Ik krijg de indruk, dat je de laatste tijd weing vrouwen hebt gezien, want je hebt het wel erg vaak over allerlei diersoorten!
    Jan geniet ervan, dieren zijn er niet alleen om gegeten te worden, alhoewel ik de indruk kreeg, dat je er gisteren anders overdacht.
    P.s Parijs-Dakar komt eraan!, misschien kun je je nog inschrijven.

DE GROETEN!!!!!