Kathmandu 4 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Kathmandu 4 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Kathmandu 4

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Donderdag 14 november

Blijkbaar is benzine hier een probleem, want we kregen bericht dat er vanmorgen tussen 7 en 8 uur getankt kon worden bij een bepaald tankstation.
Het was dan ook een hectische toestand met allemaal wachtende brommers en auto`s. Uiteindelijk is het ons allemaal gelukt vol te tanken en zijn we terug gegaan naar het hotel voor het ontbijt.
Ik had met Jaroslav en Edy afgesproken om vandaag samen met Robin als gids een bergtocht per motor te maken. We moesten om 14.00 uur terug zijn voor een fotoreportage voor de Kathmandu Post. Er bleek een wijziging in het schema te zijn want de foto`s moesten deze morgen worden gemaakt. Chaotisch dus. Iedereeen bemoeide zich ermee met als resultaat een ontevreden fotograaf en veel verspilde tijd. We zouden om 9 uur vertrekken naar de bergen maar uiteindelijk werd het 11.00 uur. De fotograaf wilde ook graag mee voor een fotosessie in de bergen. Na wederom een lekke band van de auto zijn we de bergen ingegaan. Dwars door rommelige stadjes met met slecht asfalt, veel verkeer en veel mensen zijn we vertrokken naar de eerste locatie voor een fotosessie. Motoren op een lijn, achter elkaar, dichter bij elkaar, kortom, van rijden kwam in het begin niet veel terecht en als we reden gingen we achter de auto aan. Veel bochten en dan in een slakkengang naar boven. Kriebels, dus het laatste stuk met Jaroslav in full speed naar boven voor de laatste foto`s. Morgen staat er een reportage in de krant over onze toer. Ik zal proberen een digitale versie te krijgen voor het internet.
De terugweg naar beneden in m`n uppie gereden, om toch nog even te kunnen bochten.
Misschien wel de laatste kans om even te kunnen bochten want de wegen worden er niet beter op en het verkeer niet duidelijker. Chaos is echt het juiste woord, maar niemand wordt boos of geirriteerd. Blijkbaar weet niemand echt wie wat fout doet dus alles wordt geaccepteerd van elkaar. Geen opgestoken vingers of naar het voorhoofd wijzen of boze woorden, maar gewoon gelaten de zaak aanzien. Gewoon een acceptatie in de chaos. Maar wel toeteren, je wordt er dol van. Ze toeteren om in te halen maar iedereen wil inhalen dus niemand reageert nog op de claxons. Bij binnenkomst van Kathmandu stond er bij het tankstation dat ze gesloten waren omdat alles was uitverkocht. Dus toch schaarste...

Morgen gaat het laatste deel van de reis beginnen. Uitdagend en verrassend maar aan de andere kant ook wel blij dat het einde nadert. Ik begin het thuisfront steeds meer te missen. Ook gewoon een keer thuis eten en daarna de voeten op de bank met de domme televisie aan. Geen keuzemenu in het restaurant maar bloemkool met een gehaktbal en het belangrijkste, gewoon weer lekker even kunnen knuffelen. Ik laat het laatste deel van de reis maar over me heen komen, want de indrukken zullen zo overweldigend zijn, dat deze pas later echt tot mij door zullen dringen. Veel foto`s maken en filmen dus. Ik ben alleen bang dat jullie hier weinig van kunnen zien, want computers zijn toch nog redelijk zelden hier en de verbindingen langzaam.
Morgen om 8 uur verlaten we onder escorte van Robin en Keslav Kathmandu, maar 1 ding is zeker, ik zal de dienstbaarheid van de mensen hier in het hotel gaan missen.

• 15 November 2007 - 19:18

Zussie:

Benzine op de bon.....niet te geloven. Wat zul je een boel indrukken opdoen en schitterende dingen zien. Trouwens vannavond hutspot met een gehaktbal gehad, mmmmmmm. Zo zie je maar de simpele dingen van het leven kunnen heel lekker zijn.
    Groetiez van ons

• 19 November 2007 - 11:59

Ron En Marije:

Wij hebben laatst 's avonds ook al liggen fantaseren over alle lekkere HOLLANDSE gerechten die we gaan eten als we thuis zijn!!! Trouwens, wat ben je toch een lekker ding op die foto :)