Van Tosya naar Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Van Tosya naar Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Van Tosya naar Istanbul

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 December 2007 | Turkije, Istanbul

Zaterdag 15 december

Vandaag een afstand van 600 km om in Istanbul ons einddoel van deze dag te bereiken. Vertrokken in de regen met toch wel de angst dat de regen in de bergen kon overgaan in sneeuw. Ontbijt om 7.00 uur en vertrekken om 8.00 uur. Dit werd echter 8.45 uur want voordat iedereen de bagage opgepakt heeft, alle lagen kleding heeft aangetrokken en enkelen alle draden van de verwarmde kleding hebben aangesloten is er extra tijd verstreken. Maar uiteindelijk toch, zoals gezegd, in de regen vertrokken. Onze angst werd niet bewaarheid want na ongeveer een uur klaarde het op en de lucht werd zelfs blauw. De temperatuur bleef wel om en nabij het vriespunt maar dit was droge kou. De hele dag verder mooi weer gehad en door prachtige besneeuwde gebieden gereden. Hoe dichter we bij Istanbul kwamen hoe meer we daalden en de temperatuur steeg tot 10 graden. Zomerse temperatuur vergeleken bij de vorige dagen. In Istanbul voor de brug over de Bosporus even gestopt voor een foto. Deze brug verbindt het Azie deel van Turkije met het Europese deel. De Bosporus zelf is de enige verbinding tussen de Middellandse zee en de Zwarte of Kaspische zee. De brug dus over en we zijn terug in Europa. In kolonne door het drukke verkeer op zoek gegaan naar ons hotel. Na een half uur op de plaats van bestemming.

Vandaag zondag zou ik met de Jaja´s verder reizen, maar vanmorgen kreeg ik een sms dat ze niet in Istanbul kwamen maar dat ik ze langs de snelweg moest opwachten. Dit werd mij te ingewikkeld en gisteren vertelde Rob dat de groep ook morgen rechtstreeks naar Nederland reist. Ik heb dus maar besloten om toch met de groep mee te reizen. Wanneer het te langzaam gaat de laatste dagen kan ik altijd nog gas geven en alleen reizen. Uiterlijk zondag wil ik thuis zijn, mits het weer geen roet in het eten gooit...

• 16 December 2007 - 12:46

Marije:

Je komt al steeds dichterbij! Ik kan je al bijna ruiken ;)

• 16 December 2007 - 22:07

Frits En Mini:

Een goede terugreis toegewenst en we hopen jou gezond en wel in Hardenberg te zien.

• 17 December 2007 - 05:36

Laura En Arjo:

citaat marij: " De lange is alweer thuis.. nu de bolle nog". :)

Verwarmde kleding?? Is dit een 65 plus reis ofzo????

Hoi lieve Jan! Ook de laatste dagen nog even voorzichtig doen op je brommertje zodat je veilig weer thuis komt!

Liefs uut Oz

• 17 December 2007 - 16:55

Joran:

Je zult wel moeten opschieten hoor want ik vind Hardenberg zo saai dat ik voor zondag misschien wel weer vertrokken ben.

• 18 December 2007 - 19:29

Zussie:

Nog even doorrijden en dan ben je weer in Nederland. En dan kunnen wij al jou verhalen horen ( help).
    Wij zijn een lang weekend naar Zeeland geweest dus wij hebben ook een reisverhaal.

Rij voorzichig en tot ziens in Nederland.
    En inderdaad, ik kan je ook al ruiken, of is dat onze hond?

Groetjes van ons!