De voorbereiding - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Juli 2009 | Nederland, Hardenberg

Na 15 weken alle aandacht nodig te hebben gehad voor de verbouwing thuis, is er nu tijd om te starten met de voorbereiding van deze reis. In enkele meetings heb ik mijn medereizigers ontmoet. We vertrekken met 10 personen op 9 motoren, want de organisatie Rob en Dafne gaan op 1 motor. Naast Dafne gaat ook Ria mee als tweede vrouw. Ria rijdt op haar eigen motor. De reis zal uit twee gedeeltes bestaan: het eerste deel tot aan het Baikalmeer, waar we afscheid zullen nemen van 3 medereizigers omdat ze niet langer vrij kunnen krijgen. Zij gaan vanaf Baikal met de Trans Siberiëexpress naar Moskou en vandaar verder per motor naar huis. De overige 6 motoren vervolgen hun reis naar Bejing. De motor is inmiddels geprepareerd en klaar voor vertrek,reserve onderdelen bij de dealer in bruikleen gekregen, de visa zijn aangevraagd en de route`s uitgestippeld. Voor deze reis heb ik een nieuwe navigatie gekocht, omdat de vorige tijdens de wereldreis teveel te verduren had gekregen. Maar ja voordat je de Zumo660 van Garmin weer volledig hebt geprogrammeerd met mijn beperkte kennis van computers, dan ben je al weer vele avonden zoet. Maar het plezier aan zo`n reis begint al in de voorbereiding en dit hoort er ook bij. Naarmate de voorbereiding vordert krijg ik er meer zin in om te vertrekken, maar moet nog enkele weken geduld hebben. Via dit dagboek zal ik proberen jullie zo goed als mogelijk is op de hoogte te houden van mijn belevenissen. Schroom niet om te reageren op de artikels, want tijdens de wereldreis heb ik gemerkt hoe leuk het is om reacties van het 'thuis'front te ontvangen.

  • 22 Juli 2009 - 08:21

    Arjo:

    Jan, gebeurt er ook iets als je je mobiele telefoon naast je motor of navigatie legt....??? Of ben je nog niet zo ver?

  • 24 Juli 2009 - 16:20

    Marcel/lon:

    beste jan ik zie dat je een hele andere motor rijdt dan ik je gebruikt hem ook op een hele andere manier, ik ben meer zón freak die van alle oudjes houdt (daarmee doel ik niet op Lon) als het maar klassiek is mijn laatste project is een velorex beter bekend als de rijdende tent misschien iets voor jou op wereldreis als je geen zin hebt om je tentje op te zetten, maar zoals in je verslag al te lezen is neem je een tweede vrouw mee waarschijnlijk voor het opzetten van de tent en het betere kookwerk.
    de harley is uit 1977 en niet geschikt voor dit soort grote reizen, verder nog een antal yamaha's xs 650 voor de verbouw en choppers.
    ben benieuwd naar je ervaringen van je reis naar beiing en hoop je spoedig samen met Lon te zien.

  • 09 Augustus 2009 - 19:56

    Roel:

    Veel succes en een prettige reis Jan.

  • 09 Augustus 2009 - 20:06

    Roel:

    Jammer dat ik het niet eerder heb vernomen dat je naar China gaat.
    'k Had (heb)nog een cursus chinees (boeken en cassettebandjes)voor je in de aanbieding.
    Misschien kom je met een beetje drents/twents dialect ook een heel eind.

  • 13 Augustus 2009 - 10:37

    Paul & Julien:

    Hoi Jan,

    Een mooie reis toegewenst en geniet ervan!

  • 14 Augustus 2009 - 08:32

    Laura:

    Lieve Jan,

    Rij voorzichtig, en niet vergeten: gas terug in de bochten!!

    Geniet van je mooie reis!

    Liefs Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 347471

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

2015 Cape2Cape door Zuidelijk Afrika

24 Augustus 2013 - 04 December 2013

Motorkaravaan 2013 Alaska-Vuurland

12 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Camperreis door West Afrika

14 Augustus 2009 - 13 Oktober 2009

Parijs-Bejing per motor

30 November 2006 - 30 November 2006

Wereldreis per motor

Landen bezocht: