Lange saaie wegen - Reisverslag uit Saratov, Rusland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Lange saaie wegen - Reisverslag uit Saratov, Rusland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Lange saaie wegen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Augustus 2009 | Rusland, Saratov

Eerst even een correctie want Geert Jan heet Kees Jan. Ik kreeg al op mijn duvel voor deze fout, dus bij deze gecorrigeerd. De afgelopen dagen weinig bijzonders. Vertrokken vanuit Ternopil naar Kursk en daarom Ukraine weer verlaten. We dachten deze dag een makkie te hebben en lekker op tijd binnen te zijn maar dit viel tegen. Allereerst ging de klok al een uur vooruit bij het passeren van de grens. Maar om de grens over te komen was een crime. Wat een papierwinkel en ambtenarij. En daarnaast was mijn verzekering niet voor elkaar. Op de vorige groene kaart stond Rusland gewoon in de dekking opgenomen. Op de nieuwe groene kaart welke ik kort voor vertrek gekregen heb staat Rusland echter niet vermeld. Heel merkwaardig. Er moest dus een extra Rusland verzekering worden afgesloten. Kosten 22 euro dus dat viel mee, maar de rompslomp.. Alles bij elkaar hebben we 3 uur nodig gehad om de grens over te komen.
Viel achteraf nog mee, want de anderen uit de groep moesten alle bagage uitpakken en hadden 4 uur nodig. Zij hadden een andere route gereden en dus een andere grensovergang.
Toen moesten er nog 200 km. worden afgelegd dus waren we pas om 21.00 uur lokale tijd binnen.
De afgelopen twee dagen ging de reis via Borisoglebsk naar Saratov; lange saaie wegen. Tijdens de wereldreis vond ik sommige delen van Amerika al saai maar hier in Rusland bevestigen ze helemaal dat de kortste weg tussen twee punten een rechte lijn is. Zo liggen de wegen er ook bij. De temperatuur is gedaald van 34 naar 12 graden en vandaag 18 graden met af en toe een beetje regen. Vandaag een korte rit van 300 km. achter de rug dus waren we mooi op tijd (13.00 uur) in Saratov.

Leuk om al jullie reacties te lezen.

  • 22 Augustus 2009 - 16:58

    Henk Kampherbeek:

    Ja Jan,straks ben je blut met al die boete's
    Maarrrrr daar heb je ook lekkere bochtjes voor gereden op volle snelheid.
    Ritje in de achtbaan in Slagharen is tenslotte ook niet gratis : )
    Hopen dat je de saaie stukken snel door bent,en dat je de reis kan vervolgen op mooiere wegen,met wat minder mandad

  • 22 Augustus 2009 - 17:04

    Fam Kampman:

    hallo lieve Jan,

    Wat gaan de dagen toch snel, en wat een kilometers hebben jullie al weer afgelegd. Wel balen dat je zo lang bij de grens moest wachten. Hoop voor jullie dat de wegen wat gezelliger worden en het zonnetje weer gaat schijnen Rij voorzichtig, dikke x van ons allemaal

  • 22 Augustus 2009 - 18:38

    Arjo:

    Ik vind het ook leuk om je verhalen te lezen.

    Vandaag nog de N34 van Ommen naar Gramsbergen gereden, ook al maar rechtdoor en saai dus ik weet hoe je je voelt!

    Veel plezier nog en de groeten aan Geert Jan!

  • 23 Augustus 2009 - 10:29

    André En Gerda.:

    Erg leuk om je verhalen te lezen.Je hebt de eerste week det je weg bent al heel wat meegemaakt.Jan geniet er van en heel veel veilige kilometers verder.

    groetjes André en Gerda

  • 23 Augustus 2009 - 18:08

    Harold:

    Korte landgrens als je er maar 3 uur over doet. Alles goed met je zo te lezen. Temperatuur lijkt mij wel wat. Hier al weken niet onder de 35 graden overdag en 's nachts rond de 27 graden. ga je regelmatiger volgen. Natas gaat met vliegtuig naar Turkije en Jan en ik zeilen vanuit Athene naar Marmaris. Afstanden zijn niet te vergelijken maar de tijdsduur wel. Hopen er binnen 10 dagen te zijn. Succes en geniet van alles, ook van rechte wegen want kromme wegen is ook niet alles.xxxxxxxxxx trio

  • 23 Augustus 2009 - 18:50

    Ma:

    Hallo Jan, ik ben op de verjaardag bij Betsy, en Harry heeft even je site opgezocht, zodat ik die kon lezen.Wat een mooi verhaal al, fijn dat je zo uitgebreid verslag doet van je reis. Leuk om het allemaal te lezen, en de foto s te zien. Zo reis en geniet ik met je mee. Het alle beste en nog een hele goede reis, dikke kus van MA. Tot de volgende keer, dat wordt volgende week zondag, want dan ben ik weer in Borne voor de “melbuul-dagen. Verder de groeten van Jannie, Arend, Harry, Betsy en Evert.

  • 28 Augustus 2009 - 14:01

    Fred Wansleeben:

    Beste Jan.
    Kennen doe ik je niet maar ik leef wel met jullie reis mee. Herkennen doe ik het allemaal wel, omdat ik in mei met de Keerpunt Stalingrad reis ben mee geweest. Die lange rechte stukken in Ukraine en naar Saratov gaf me wel het gevoel dat je reiziger bent en dat gestoei met de politie herinner ik me ook nog al te goed. Ik verheug me al op het volgende jaar, omdat ik me al voor “De Langste Weg” heb opgegeven.
    Veel plezier en goede reis, ook de rest van de groep.
    Doe Rob maar de groeten
    van "Fred from Holland” (hij zal het begrijpen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Saratov

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 347551

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

2015 Cape2Cape door Zuidelijk Afrika

24 Augustus 2013 - 04 December 2013

Motorkaravaan 2013 Alaska-Vuurland

12 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Camperreis door West Afrika

14 Augustus 2009 - 13 Oktober 2009

Parijs-Bejing per motor

30 November 2006 - 30 November 2006

Wereldreis per motor

Landen bezocht: