We zijn in Kazachstan - Reisverslag uit Astana, Kazachstan van Jan Mulder - WaarBenJij.nu We zijn in Kazachstan - Reisverslag uit Astana, Kazachstan van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

We zijn in Kazachstan

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Augustus 2009 | Kazachstan, Astana

Het is nu 17.00 uur hier in Kazachastan en bij jullie 13.00 uur. Nog steeds 4 uur tijdsverschil dus. Vanmorgen opgestaan om 5.30 uur want we wilden vroeg vertrekken. Om 8.00 uur waren we bij de grens en ongeveer de eersten welke er over zouden gaan. Afwachten hoe lang het zou duren. Op advies van Rob een overlevingspakket gekocht, want het kon lang gaan duren en er was niets te koop. Nou dat viel mee, want Kees Jan en ik stonden 1,5 uur later al in Kazachstan. De formaliteiten werden heel vlot afgehandeld. Wat een verschil in behandeling. In Rusland nors, afstandelijk en weinig behulpzaam, in Kazachstan echter vriendelijk en behulpzaam. Ja er mocht zelfs gelachen worden. Een half uur later was iedereen de grens over. Allemaal een verzekering afgesloten voor de motor en we konden vertrekken voor het laatste stuk. Tegen 14.00 uur waren KJ en ik al in het hotel. Mooi de tijd om machine, mens en de kleding eens te reinigen.
Het is hier 24 graden en veel wind. Dit voel je extra op de motor omdat er amper beschutting is. Grote kale vlaktes zonder bomen met graan en dor gras. Niet erg indrukwekkend tot nu toe. De komende dagen maar afwachten..

• 27 Augustus 2009 - 16:33

Seine:

hoi Jan,

je hebt nu wel in de gaten dat wij ons druk maken voor het mileu,waar ze daar niet eens over denken.we leveren wel vrachtwagens met slechte mileu emisies zodat wij hier in het westen niet schuld vrij zijn. Jan nog een goede reis en wordt geen zwarte piet!
    groet Seine

• 27 Augustus 2009 - 18:33

Evert Schipper:

Hallo Jan.De fotos zijn echte"oostblok plaatjes". Ik ben zelf in Letland en Estland geweest en zie veel herkenning. Gaat het goed met alle motoren? Er zijn toch best wel oude"beestjes" bij! Hoe gaat eigenlijk met de motorbanden? Vervanging is dat daar mogelijk? Goede reis toegewenst.Ik vind het prachtig om je verhaal te lezen.De groeten van je neef Evert(wel een beetje jaloers)

• 28 Augustus 2009 - 20:17

Zussie:

Hoi broer,

zo te lezen heb je het nog naar de zin en doet alles het nog.
    Morgen vertrek ik naar Noorwegen. (joepie).
    Ik heb er ontzettend veel zin in, koffer al gepakt, wandellaarzen ingevet en de camera voorzien van nieuwe batterijen.
    Zo mooi reizen!!
    liefs van je allerliefste zussie.

• 30 Augustus 2009 - 12:01

Piet En Mariska:

ha die jan,

appeltjes eten in plaats van bitterballetjes ? je ziet er afgetraind uit kerel, toppie!we hopen dat jullie genieten en wees zuinig op jullie longen. rij voorzichtig ! (gisteren teveel ontzag getoond voor fc lisse; 1-2 verloren daar waar er meer had ingezeten, jammer, nu de competitie dan maar goed starten !)tot horens en een paar dikke knuffels van de meiden

• 30 Augustus 2009 - 17:15

Van MA:

Hallo Jan, hier je Ma weer.

Ben weer in Borne bij Harry & Betsy, dus ook weer even je verhaal lezen.

We hebben vandaag de hele dag over de Bornse Melbuul gelopen, dat is een gezellige braderie. Wat weer een leuk verhaal, maar in plaats van je tanden te poetsen, mag je je longen ook wel eens een beurt geven.

Vind 't fijn om te lezen dat alles goed gaat. Daar ben ik blij om, houden zo.
    Verder goede reis en gezondheid.

Groeten uit Nederland, van Ma.

• 30 Augustus 2009 - 18:42

Dochter:

Hoi vader! De kogel is door de kerk, het eerste klusweekend is voorbij! Het schiet gelukkig al lekker op dankzij mam en het klusteam. Moet zeggen dat het wel vermoeiend is dus vanavond maar weer vroeg naar bed. Jij ligt nu al lekker te slapen dus ik zeg weltrusten en veel plezier weer morgen!

• 30 Augustus 2009 - 20:00

Roel:

Zo te zien aan de foto's gaat het nog steeds goed met de groep. Niemand nog last van zijn/haar zitvlees? Af en toe even van de rechte stukken af en dan lekker door de kleinere plaatsjes. Je helm afzetten bij de stalletjes doet wonderen.
    Alhoewel?????
    Geniet er goed van, het is een reis die je niet alle dagen maakt.

• 01 September 2009 - 10:49

Laura:

Hallo lieve Jan!

Doordat jij er nu niet bent moet ik extra hard klussen.. Je kan het goedmaken met een handige en leuk uitziende klusjesman :). Ik neem aan dat je je mobieltje wel bij je hebt?? :)

Drive safe!

Liefs!

• 02 September 2009 - 01:20

Joran:

Hoop dat je het nog leuk vindt en dat dit soort reizen niet gewoon begint te worden voor je :)

Gr. Joran