Naar Merzouga - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Naar Merzouga - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Naar Merzouga

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Oktober 2011 | Marokko, Merzouga

19 oktober

Vanmorgen vertrokken tegen 8.30 uur.
We zijn s`morgens vroeg wakker, zo tegen 7 uur, omdat we blijkbaar toch nog steeds last hebben van de twee uur tijdsverschil.
Er is tussen Nederland en Marokko standaard 1 uur verschil, maar daar komt de zomertijd nog bij.
Dus vroeg op temeer omdat we `s avonds meestal tegen 10 uur in bed liggen en als een blok in slaap vallen.
Het begint een beetje eentonig te worden, maar ook de route van vandaag was indrukwekkend mooi.
Een van de mooiste routes door de Hoge Atlas.
Tijdens de luchstop bij een panorama uitzicht over de ZIZ vallei kwamen we door de sticker op de camper in contact met een Italiaans echtpaar, welke camperreizen naar West Afrika organiseren en begeleiden.
De sticker trekt zowiezo veel aandacht.
Diverse tips gekregen van dingen die we niet mogen missen.
Opvallend hoe verschillend iedereen met de veiligheidsrisiko`s omgaat
Zij gaan twee maal per jaar naar West Afrika en elke keer zowel naar Timboucktou als naar de Dogon Vallei.
Ook de rit door Mauretanie door het gebied met een hoog veiligheidsrisiko maken ze nog steeds.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken raadt dit sterk af. Hierdoor is onze route juist verlegd en gaan we met het vliegtuig terug.
De vorige tourorganisator welke we spraken in Chefchaouen, die met de truck, gaat al 4 jaar niet meer naar Timboucktou vanwege het risiko.
Nou ja in ieder wel goed om te horen dat de Dogon Vallei wel veilig schijnt te zijn, want het is een van de hoogtepunten van Mali.
Op deze tussenstop nog een Nederlands stelletje ontmoet, welke op eigen gelegenheid met een huurauto 14 dagen door Marokko
trekken.
Ook zij zijn laaiend enthousiast.
We wilden doorrijden naar Merzouga , maar hebben 80 km hiervoor toch maar besloten om te overnachten bij een prachtig hotel,waar we van alle faciliteiten gebruik mogen maken. Faciliteiten zoals zwembad , douches enz.
Gewoon even "bijkomen" met niet teveel kilometers.
Tevens vanavond maar eens uitgebreid uit eten, want om 22.00 uur lokale tijd is Jeannette jarig en dit moet toch gevierd worden.
Morgen lekker uitslapen of nog een halve dag aan het zwembad, want we hoeven pas tegen 17.00 uur in Merzouga te zijn voor
de zonsondergang in de golden dunes van de Erg Chebbi woestijn.

• 19 Oktober 2011 - 20:07

Joran:

Leuk om alle verhalen te lezen... denk je er in het vervolg wel aan dat het SOWIESO is, dus met 2 keer de s?

• 19 Oktober 2011 - 20:32

Bert En Edith:

Hallo,

Leuk jullie zo te volgen.

Al hel wat gezien in een week.

Jeannette gefeliciteerd met je verjaardag!

Goeie reis en veel plezier!

Groeten Bert en edith

• 19 Oktober 2011 - 20:39

Jeanette En Erik:

Echt gaaf zo'n reis. De verhalen zijn erg leuk om te lezen. Vooral vanwege jullie enthousiasme. Bijzonder dat je nog zoveel reizende Nederlanders tegenkomt... Jammer dat die Marokkaanse politie je dan zomaar weer laat gaan, Jan...;-)

Jeannette: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het zal ongetwijfeld een mooie dag worden. En uiteraard Jan ook gefeliciteerd.

Veel plezier maar weer en tot het volgende verslag.

Groet van ons allen!

• 19 Oktober 2011 - 20:52

Henk Kampherbeek:

Jeannette van harte gefeliciteerd.
    Prachtige foto's heerlijke temperatuur, van genieten.

Goede reis...

groetjes Henk en Els

• 19 Oktober 2011 - 21:58

De Smidjes Uit Dalen:

Hoi Jeannette, je bent nu jarig Nederlandse tijd,
    Van harte gefeliciteerd en een fijne dag.
    Ik denk met een heerlijk ontbijtje!!!
    En de rest!!!
    Geniet ervan.
    Liefs van ons.

P.s. Jan ben je zover van huis en kun je van de kinderen nog wat leren!!! Ook gefeliciteerd.
    Nu 00.00 uur

• 20 Oktober 2011 - 04:37

Andre En Gerda:

Jeannette gefeliciteerd met je verjaardag.Een hele gezellige dag.
    Jan jij ook gefeliciteerd.
    Wat is dat leuk om jullie verhalen te lezen.
    Goede reis en veel plezier.

• 20 Oktober 2011 - 04:42

Hans En Zussie:

Goedemorgen!

Jeannette van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Jan zal wel een heeeeeerljk ontbijtje voor je gemaakt hebben, oh nee.....hij was zo slim om een hotel te boeken.
    SowieSo maakt dat niet uit, geniet van je verjaardag en laat je maar lekker verwennen door mien breurtie.
    Jan natuurlijk ook van harte.

Liefs Hans en zussie.
    (ps: schrijffouten mogen mij niet aangerekend worden gezien het tijdstip en het ontbreken van de leesbril)

• 20 Oktober 2011 - 04:55

Louis En Bouwina:

Ha Jeannette en Jan,
    Het zijn weer prachtige avonturen.
    Genieten hoor, hotel lijkt mij het lekkerst ;-)

Jeannette gefeliciteerd!

We blijven jullie volgen en "be careful".

Gr
    Bouwina en Louis

• 20 Oktober 2011 - 06:37

Harold,Natascha, Sil:

Jeannette, van harte met je verjaardag en laat je lekker verwennen. Hoe laat verwacht je de visite? Weet in de buurt nog wel een lekker bakkertje voor een mooie taart. Dikke kus en veel plezier in Erg Chebbi. Je schijnt er mooie schaduw effecten te hebben bij zonsopgang.

• 20 Oktober 2011 - 06:42

Ronald En Joyce:

Er is er één jarig hoera hoera! Reden om een borreltje te drinken en de muziek van Freddy Mercury maar eens flink door de speakers van de camper te laten galmen! (hebben jullie ondertussen al wat muziekinstrumenten verzameld, want dan is het feest natuurlijk helemaal compleet vandaag ;-)

Toch altijd bijzonder dat die Nederlanders overal opduiken in de wereld. Zijn blijkbaar meer mensen die te veel tijd over hebben ;-)
    Leuk die foto's en tof om te zien hoe dat landschap er daar uitziet. Weer leuk om 's ochtends eerst rustig op te starten met jullie verhaal en te lezen dat alles goed gaat!

Genieten!

Xx R&J

• 20 Oktober 2011 - 07:00

Piet En Mariska:

Hallo lieve Jan en jeannette,

Weer super verhaal, prachtige foto's....... Jeannette, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

tot de volgende keer

Liefs en een dikkeXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ha ha ha van ons allemaal

• 20 Oktober 2011 - 07:50

Henk En Ineke:

Leuk hoor om jullie te volgen.
    Jeanette gefeliciteerd met je verjaardag Jan natuurlijk ook.maak er zoals altijd een leuke dag van en geniet

• 20 Oktober 2011 - 08:13

Marije:

Moepsie is jarig! Gefeliciteerd.

• 20 Oktober 2011 - 10:07

Henk En Ineke:

Leuk jullie zo te volgen
    Jeanette nog gefeliciteerd met je verjaardag en Jan natuurlijk ook.heb geprobeerd te bellen hallo buitenland groetjes van ons , geniet er van

• 20 Oktober 2011 - 10:54

Arjo En Laura:

GEFELICITEERD!! qua Queen muziek en instrumenten sluiten we ons bij het bericht van R enJ aan.. :)

Wij zijn 's ochtends ook altijd vroeg wakker, zo tegen half zeven. Heeft verder niks met tijdverschil te maken..

LIEFS!

• 20 Oktober 2011 - 14:00

Franca:

Hé Jeannette van harte gefeliciteerd en drink er maar een dikke borrel op samen met Jan.

• 20 Oktober 2011 - 16:32

Alice:

Hoi vakantiegangers en genieters, allereerst Jeannette van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Jan, Joran en Marije uiteraard ook. Dit is weer eens een andere manier van verjaardag houden zo in de woestijn. Het heeft wel wat en dat zal nog lang heugen. Vanavond drink ik er een op, jullie hebben vast al wat geproefd van alle lekkers wat geboden wordt! En wat ben ik jaloers op dat mooie weer wat jullie hebben! Lieve groet, Alice

• 20 Oktober 2011 - 19:29

Marie Scholten:

Hallo Jan en Jeannette

Jeannette, allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuk "feestje" van.
    Zo te zien een prachtig gebied. Ik wens jullie nog een hele goeie verdere reis toe en geniet ervan!

Groetjes Marie

• 20 Oktober 2011 - 20:58

Henk & Gerry Lambers:

Hey Jeannette, van harte met je verjaardag! En Jan natuurlijk ook gefeliciteerd!

lieve groet van ons

• 20 Oktober 2011 - 22:54

Joran:

Nog gefeliciteerd!!!

• 21 Oktober 2011 - 11:37

Egbert En Gudula:

Mooie foto's, leuke verhalen.... wij blijven jullie volgen.

Jeannette alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En Jan natuurlijk ook.

Veel plezier met jullie verdere reis.

Groeten Egbert en Gudula

• 21 Oktober 2011 - 14:07

Candida Aries:

Hallo,
    Ik ben de schoondochter van Ruud en Connie, die samen met jullie deze geweldige reis maken.
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en prachtige foto's!
    Weet niet wanneer jullie elkaar treffen, om de reis gezamelijk voort te zetten,de groeten aan mijn schoonouders en een prachtige reis verder!
    Ik zal jullie verhalen met plezier lezen.
    Groeten,
    Candida

• 30 Oktober 2011 - 11:40

Henk Kampherbeek:

Hallo Jan en Jeannette, even een berichtje vanuit Kloosterhaar.
    Het ziet er bij jullie allemaal lekker zonnig uit.
    Alles ziet er fantastisch uit, wat een prachtige beelden hebben jullie gemaakt.
    Heel indrukwekkend, de sticker heeft jullie al met heel wat mensen in contact gebracht.
    Wens jullie een veilige reis verder geniet ervan, maar dat gaat zeker wel lukken als ik zie wat jullie allemaal tegenkomen,

groet van Henk