Sign Post Forrest - Reisverslag uit South Hazelton, Canada van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Sign Post Forrest - Reisverslag uit South Hazelton, Canada van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Sign Post Forrest

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

31 Augustus 2013 | Canada, South Hazelton

31 augustus
Vandaag een echte reisdag met 700 km voor de boeg.
Hiervan 450 over de Alaska highway, gewoon saai en kilometers vreten.
Opvallend langs sommige stukken van de weg was, dat er op de bermheuvels namen met stenen waren "geschreven ".
Ook "Belgium" kwamen we tegen, maar meestal persoonsnamen of namen van stelletjes.
Moeten ze vast uit verveling mee zijn begonnen langs deze weg.

Een kleine tussenstop in Dawson Lake bij het Sign Post Forrest.
Een uniek iets.
Een “bos “ met 80.000 bordjes, waarop persoonsnamen, autonummerborden, plaatsnaamborden enz. ook plaatsnaamborden uit Nederland. Tjaard zag een bord uit Dongen, waar zijn moeder woont.
De plaatsnaamborden zijn vaak originele “gestolen” borden welke door de reizigers bewust zijn meegenomen op hun reis om hier op te hangen.
Het is ooit ontstaan in 1942 toen een soldaat welke aan het werk was aan de Alaska highway, hier voor zijn herstel kwam.
Deze highway werd aangelegd om voor het militaire transport naar de haven i.v.m. de tweede wereldoorlog.
Tijdens zijn herstel moest hij de sign post opschilderen.
Omdat hij heimwee had hing hij aan de post een bordje met de naam van zijn dorp.
Dit was het beging van deze sign post forrest.
De afgelopen decennia hebben reizigers van over de hele wereld hier bordjes opgehangen.
Ze worden elk jaar geteld.
September 2012 waren er 75.418 bordjes, dus mogelijk is mijn bordje nr. 80.000.
Ja mijn bordje, want je kunt ter plaatse zelf een bordje maken en ophangen.
Dus; Jan Mulder 2013 Hardenberg NL van Alaska to Terra Fuego hangt hier voor de komende jaren.

Daarna bij het tankstation een bord soep gegeten, welke volgens de aanwezige 3 mannelijke gasten, de beste soep was welke ze ooit gegeten hadden.
En het was uitstekende soep.

Daarna nog 250 km over een heerlijk brede weg met goed asfalt en heel heuvelachtig.
Tegen 18.00 kwamen we aan in Lease Lake.
Bij het tankstation gaf mijn motorcomputer aan dat er nog voor 19 km benzine inzat.
De afgelopen 250 km was er geen benzinestation te bekennen, dus dit was kantje boord.

Morgen weer een lange dag van dik 700 km en daarna liggen we weer op schema en hebben we de 2 verloren dagen in Anchorage weer ingehaald.

• 01 September 2013 - 08:58

Bavo Belgie:

Fijn reisverslag!!!
    Zo zijn wij ook al een klein beetje in vakantie en kunnen we ons nog beter voorbereiden voor onze trip in Zuid-Amerika binnen 6 weken....
    Thanks and have a nice journey...

• 01 September 2013 - 10:55

Ruud Van Der Geer:

Hoi Jan,
    Het is weer top!! Iedere dag genieten van je stukjes. Krijg er de kriebels van die ik compenseer door een rondje Loosdrechtse plassen op de motor. Hou je goed, veel plezier en veilige kilometers.
    Groet Ruud

• 01 September 2013 - 11:14

Mirjam:

Prachtig te lezen hoe leuk je het tot nu toe hebt! Enjoy!

Liefs Mirjam

• 01 September 2013 - 12:00

Henk En Els Kampherbeek:

Ha die Jan, en vrienden...
    Wat een belevenissen van deze kilometervreters.
    Mooie foto's die je allemaal hebt geplaatst, en wat een gigantische afstanden die jullie afleggen.
    Ben je gelijk mooi vereeuwigd door middel van je naam op het bordje tussen al die andere.
    Wat een mooi gezicht al die bordjes, zijn al heel wat mensen langs gekomen zo te zien!
    Denk dat die van mij er niet tussen komt te hangen, mij iets te ver.
    Ik blijf jullie belevenissen volgen, terwijl jullie kilometers vreten, maken wij het pand in Hardenberg verder af.

Groeten van Henk en Els

• 02 September 2013 - 10:13

Marloes:

Top je eigen bordje, toch maar geen OCH on wheels?! ;-)

• 03 September 2013 - 05:30

Albert:

Hallo Jan,
    Vandaag 2 september reden we op de Icefields Parkway richting Jasper en heb een groep tegemoetkomende motorrijders gefotografeerd. Het zal toch niet...Zag overigens niet zo snel een rode GS. Leuk verslag, ik blijf jou volgen.

• 04 September 2013 - 11:03

Marije:

Toch gelukt met het bordje, leuk!

Tags: Dease lake