Prachtig Canada - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Prachtig Canada - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Prachtig Canada

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 September 2013 | Canada, Radium Hot Springs

Woensdag 4 september
Deze vrije dag gebruikt voor allerlei klusjes zoals de was, de motor schoonmaken, logboek bijwerken, de bagage opnieuw over de koffers verdelen enz.
Bij het schoonmaken van de motor ontdekte ik, dat er een bout ontbrak van het achterspatbord.
Natuurlijk niet dezelfde bout in de reservebak, dus maar op zoek naar “onze “Paul, de mechanicien van de groep. Heel toevallig trof ik hem in Jasper en met veel creativiteit en geduld heeft Paul een nieuwe passende bout gemaakt.
Op de terugweg een kudde bokken en enkele herten gezien.
Nog snel even een ritje de berg op naar de hot pools, omdat er beren zouden kunnen zijn langs deze route, maar helaas niet.
Een lekkere rustdag waarop iedereen zijn eigen gang ging en aangaf het toch wel lekker te vinden om even niet verplicht te moeten rijden.

Donderdag 5 september
Op de kaart leek het een saaie lange rit te worden van 416 km.Een lange rechte highway en weinig bezienswaardigheden.
Nou dit pakte heel anders uit.
We verlieten het Jasper National park en kwamen op de Icefields Hwy terecht.
Dit is een onwaarschijnlijk mooie dag geworden.
Stel je voor:
We reden op 2200 m hoogte onder een strak blauwe lucht bij 24 graden constant tussen gletsjers, watervallen, grote ruige kale bergen, fantastische meertjes en dit alles in een natuur in beginnende herfstkleuren.
De ene indruk was nog niet verwerkt of de volgende geweldige indruk dook alweer op.
Dit is niet te beschrijven.
Kijk maar naar de foto`s en de video.

Vlak voor het eindpunt Radium Hot Springs nog snel even een bezoekje aan Banf gebracht.
Hier zijn Jeannete en ik plm. 12 jaar geleden met de Intres reis geweest en hebben hier gelunchd in het Banf Faimont Springs hotel.
Een kasteelachtig hotel met grote allure.
Het heeft nog steeds dezelfde uitstraling.
Een geweldige dag uiteindelijk.

• 06 September 2013 - 06:19

Gerda Markerink:

Hallo allemaal,

Fijn dat de tocht tot nu toe goed verloopt en jullie genieten van de uitzonderlijke natuur.
    Ik ben nu al benieuwd naar de foto's!

• 06 September 2013 - 08:37

Jet:

Hoi Jan,

Je hebt het wel weer voor elkaar om steeds zoveel moois te zien.
    Een fijne dag vandaag en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Steeds fijn om te lezen.
    Groetjes uit Dalen

• 06 September 2013 - 13:22

Bavo Belgie:

Prachtige natuur...
    Zeggen dat er op dit eigenste moment mensen zijn die werken...???
    Geniet ervan

• 06 September 2013 - 16:39

Henk:

Hoi Jan,

wat een geweldige reis ben je aan het maken. Zeer interessant om je op deze manier te kunnen volgen.
    Genieten en nog eens genieten,

Groeten,
    Henk

• 06 September 2013 - 18:12

Evert Schipper:

Hallo Jan,

Elke keer weer prachtige verhalen en fotos, ik lees en zie het elke keer.
    Ik zie weer uit naar het volgende bericht.
    Veel plezier.

Evert

• 06 September 2013 - 18:16

Evert Schipper:

Ik zie weer uit???? Geeft niet uit!!

Als je maar weet wat ik bedoel.

Evert

• 06 September 2013 - 18:28

Zussie:

Hoi broer...wat weer een akelige mooie foto's en wat een mooie natuur.
    En dan ben ik al blij al ik op mien fietsie zit en een haas zie....

Dikke kus van je zussie.

• 06 September 2013 - 22:21

Alice Kollen:

Hoi Jan,

Wat een schitterende en pakkende verslagen schrijf je toch! Met die foto's erbij maakt het plaatje compleet. Ik geniet hier erg van, zoals zovelen.
    Fijne reis en ervaringen verder, genieten doe je wel!

Groeten, Alice

• 08 September 2013 - 11:55

André En Gerda:

Hoi Jan,

Super om te horen dat het goed met je gaat.
    En heel leuk om je verslagen te lezen.
    Wat een geweldige reis maak je.
    Geniet er van.

Groetjes André en Gerda.

• 08 September 2013 - 22:35

Erik &Zwanet Evers:

Hallo die Jan,

Gisteren na een geweldige voetbalmatch waarbij ons cluppie HHC als trotse winnaar uit de strijd kwam (4-1 winst op Excelsior '31) spraken wij Jeanette. Wij vernamen van haar en natuurlijk via jou verslagen dat het je goed gaat ook zonder ons ! Mooi om te horen en zien. Wat een mooie foto's en verslagen ! We blijven je volgen het ga je goed en doe voorzichtig !

Hartelijke groeten,
    Erik & Zwanet Evers