Rustdag Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Rustdag Tombstone - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Rustdag Tombstone

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 September 2013 | Verenigde Staten, Tombstone

16 september Rustdag in Tombstone

Een bezoek gebracht aan de originele?? begraafplaats uit de western periode.
Leuk om de verschillende verhalen van de overledenen te lezen.
Hieronder een kleine greep uit de vele graven met de bijbehorende foto`s van de graven. Zeker even bekijken.

3 fingered Jack Dunlop:
Lid van een treinroversbende. Hij raakte ernstig gewond en zijn vrienden lieten hem voor dood achter. Hij werd in de gevangenis van Tombstone ingesloten en verraadde zijn vrienden.

Seynour Dye :
Dye 35 jaar en Harry Curry waren houthakkers. Op een dag brachten ze en lading hooi en werden beschoten door indianen. Nadat ze van de wagen waren gevallen, werden ze nog 50 meter meegesleurd.

George Johnson:
Ten onrechte opgehangen. Hij kocht onwetend en gestolen paard en moest de consequenties dragen.

M.R. Peel;
De enige nog originele grafsteen. Doodgeschoten toen hij `s avonds laat op zijn kantoor zat te werken.

Dan Dowd, Red Sample, Tex Howard, Bill Delaney en Dan Kelly:
Ze werden op 8 maart 1884 opgehangen omdat ze tijdens een winkeloverval in Bisbee diverse mensen hebben doodgeschoten. Ze werden tegelijk opgehangen op een schavot op de binnenplaats van het gerechtsgebouw.

John Heath:
Hij werd uit de gevangenis gehaald en lynched in Bisbee op 22 februari 1884. Hij werd beschouwd als de bendeleider van de 5 mannen welke werden opgehangen en hij werd als de maker van het plan beschouwd. Hij werd opgehangen aan een telegraafpaal.

Kansas Kid;
Een cowboy welke in de plaats Stampede is gedood.

Mrs. A.H. Lum;
Geboren in China en begraven op Boothill in 1906.Ze had grote invloed onder de lokale Chinesen en er werd gedacht dat ze betrekkingen onderhield met Tong in China.

Two Chinese;
Overleden aan lepra

Mike Noonan;
Een “lone ranger “die werd doodgeschoten toen hij ging houthakken.

Billy Clanton, Tom Mc Laury, Frank Mc Laury;
Vermoord in de straten van Tombstone in 1881. Het tragische resultaat van de O.K. Corral oorlog, welke plaats vond tussen de Earp broeders met “Doc”Holliday en de cowboys. Drie werden er gedood en drie zwaar gewond.

Vanmiddag een bezoekje aan het stadje Tombstone.
Het is wel een toeristische geheel geheel, maar geeft wel het beeld weer zoals wij dat kennen uit de western films.
Daarna een lunch in het OK cafe, waar en Duitse de eigenaar is.
Dus gelunched met ; bratwurst, sauerkraut en kartoffelsalat.
Gewoon lekker.

Morgen vroeg opstaan, want we moeten over de Mexicaanse grens.

• 17 September 2013 - 08:08

Jet:

Goedemorgen van hier uit Dalen.

Lekker weer je stukkie gelezen en straks aan het wek.

Wat is het toch oneerlijk verdeeld...................

Buenos dias

• 17 September 2013 - 14:53

Thea Evers:

Hoi Jan , geen LA platte ??

Groet Thea

• 18 September 2013 - 19:44

Gerrit Kampherbeek:

hallo jan hier even een reachtie van ons is alles goed en verloop de reis naar wens,
    de foto.s zien indrukwekkend uit verder is hier alles goed doe rustig aan geen brokken maken
    en groetjes van deze kant
    gerrit en hennie

• 19 September 2013 - 19:17

Fera:

Hoi Jan,

Heerlijk, even rustig al je verslagen gelezen dus ik ben weer lekker op de hoogte!!
    Volgens mij geniet je met volle teugen. Veel plezier in Mexico en doe rustig aan. Wij passen wel een beetje op Jeanet en Marije. Liefs van ons allen. (de Harsevoortjes)