Waar is dinsdag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Waar is dinsdag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Waar is dinsdag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Afgelopen maandag om 23.45 uur vertrokken uit LA. In het het vliegtuig zie je overal lege stoelen, maar naast je zijn alle stoelen bezet. Jaloers omdat andere passagiers de komende 15 uur lekker royaal kunnen zitten. Totdat je links achter je twee lege stoelen ontdekt. Twee lege stoelen naast elkaar aan de raamzijde. Veel beenruimte dus. voorzichtig bij de steward geinformeerd, maar de mededeling: "nog niet iedereen is ingestapt" boort elke hoop de grond in. 5 minuten later: "You can sit there if you want, but possible that some else is going to sit next to you." Nou dat is niet tegen een dovenmansoor (links weet jewel) gezegd en dat sitting next to you voorkom ik wel. Heerlijk ongeveer 8 uur kunnen slapen, dus lekker uitgerust in Sydney aangekomen. Toch vreemd op maandag vertrekken en 17 uur later in Sydney op woensdag aankomen door het tijdsverschil. Gewoon een dag kwijt dus.
Maar het aankomen in Sydney is een soort thuiskomst. We zijn er al twee maal eerder geweest en kennen de stad dus "iets". Het is gewoon een geweldige stad. Hoe beter je de stad leert kennen hoe beter je begrijpt, dat Joran hier zo graag mocht zijn en zijn verblijf met een jaar verlengde. Het is een stad van en voor jonge mensen. Een verademing na LA. Een stad met lage werkloosheid onder de jongeren. Jongeren welke met hun carriere bezig zijn en de hele week hard werken. Jongeren welke aandacht hebben voor hun uiterlijk. Verzorgd en bewust gekleed gaan. Wanneer je in het district de Rockie`s een bar bezoekt straalt de ambitie van de jongeren af. Trendy bars met dito drankjes en jongelui welke er "verzorgd" uitzien. Wanneer je dit ziet begrijp je wat Herman Potgieter met "Podium" van plan was en moet je konstateren, dat het jammer is dat Hardenberg e.o. hiervoor (nog) niet klaar is.
Een taxi nodig hier ? Gewoon line-up en de taxi-counciler regelt de taxi`s. Gewoon geduldig op je beurt wachten.
En dat doet men. In de buitenwijken meer de jeugd van de "backpackers" en Irish pubs. Geen trendy coctails maar gewoon aan het bier (ook de dames). Minder aandacht voor het uiterlijk maar meer voor het ongeremde. Hier kost een pilsje ook 25 % minder en kent men geen coctails.

De afgelopen twee dagen ook heerlijk kunnen eten. De ene avond in Darling Harbour en de afgelopen avond in de Rockie`s. Geen beef of hamburgers maar een uitgebreide kaart met heerlijke uitdagende gerechten. Hiervan heb ik dan ook samen met Edy en Hans dankbaar gebruik gemaakt, want nu kan het nog.
Vandaag werden we namelijk verrast door de bevrachter, dat zowel de motoren als de bagage binnen waren en wij met een beetje geluk vandaag (vrijdag) over de motoren kunnen beschikken. En dat lukte. Dus i.p.v. op woensdag vertrekken kunnen wij nu op maandag vertrekken. Sydney is heerlijk, maar op de "bromfiets" is toch aantrekkelijker.
De komende twee dagen nog van Sydney genieten en dan weer on the road.

Morgen (straks ) is het zaterdag en moet HHC weer spelen. Leuk om de verslagen te lezen uit de Stentor welke Ronald steeds trouw doormaild. Het gaat dus goed met m`n (ons) cluppie. Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar anderzijds is het alternatief welke ik heb natuurlijk nog fantastischer.

Wie trouwens de eindstand van de wedstrijd van HHC vooraf wil weten, belt mij maar even, want wij lopen hier in Sydney nu 8 uur voor en weten de uitslag dus 8 uur eerder.

Verder nogmaals iedereen bedankt voor de reactie`s via deze site of persoonlijk per mail. Zelfs komplete A4`s met persoonlijke informatie. Alles is gewoon leuk om te lezen.

Wellicht zal het de komende tijd wat moeilijker zijn om het dagboek bij te houden, omdat we de outback ingaan, maar ik zal proberen jullie te blijven
informeren.

Tot de volgende "dag" en keep writing.

• 13 Oktober 2007 - 07:37

Evert:

HEY BREURTIE,

Kun je mij even zeggen wat het ned. elftal doet? Je moet inmiddels de uitslag weten omdat het 8 uur vroeger is.
    Je zult nu vast een rode kop hebben omdat je nu nu ondersteboven rond loopt. Zal best een raar gevoel zijn.
    Nou geniet van de kangeroo's en schapen want volgens mij is dat zo'n beetje alles wat ze daar hebben maar dat horen wij dan wel weer.

• 13 Oktober 2007 - 10:39

JET SMID:

HOI JAN, NET JE WEBLOG ADRES VAN JEANNETTE GEKREGEN HEEL LEUK OM TE LEZEN EN WAT JAMMER DAT JE JE CLUPPIE MOET MISSEN MAAR JA,JE KUNT NIET ALLES HEBBEN.
    WIJ HADDEN GEHOOPT DAT FC GRONINGEN TEGEN H`BERG MOEST MET DE BEKER MAAR DAT GAAT HELAAS NIET DOOR (KONDEN WIJ OOK EEN KEER NAAR DE HHC)
    HEEL VEEL PLEZIER OP JE BROMMER,
    GROETJES UIT DALEN HENK&JET

• 13 Oktober 2007 - 11:44

Mariska Van Dijk:

Ha die knuffelbeer, zo te lezen heb jij het erg naar je zin en houden zo, voor je het weet zit je weer een biertje te drinken in Den Herdenberger, ook gezelli, maar de temperatuur en de omgeving wil ik op moment best met je ruilen. Heel veel plezier, en rij voorzichtig met dat grote bakbeest van je.

Dikke kus, ook van Piet en de meiden.

• 14 Oktober 2007 - 19:44

Albert Muis:

Wat een avontuur, geweldig! Mooie foto's, wat een natuur!
    Bij HHC gaat alles goed, we hebben afgelopen zaterdag gewonnen met 5-0 & staan al 8 punten los van de nummer drie. Over vier weken de Topper tegen Excelsior.
    Succes & ik blijf je volgen.
    Groet Albert

• 15 Oktober 2007 - 13:59

Laura:

Ha Jan!

Gaaf om je verhalen te lezen, zou bijna jaloers worden..
    Geniet ervan en doe een beetje kalm an (rijmt!!).
    En niet te zuinig met die foto's hè..

Dikke kus uut Erm

• 15 Oktober 2007 - 17:47

Piet Kampman:

Beste Jan

mooi te horen dat jullie een aangename reis hebben gehad richting downunder.Afgelopen zaterdag even naar de pianohouse geweest met mariska in den herdenbergher. Op zich gezellig maar heel weinig bekenden...Teveel gedronken ach en toen werd het toch nog weer laat en gezellig.Hoe gaat het met de overige reisgenoten ? Zit iedereen nog in de caravaan ? Het is nu maandagavond en we zijn vrij van trainen, Liv en Lourdes geven je vanaf de koekoeksbloem een dikke zoen en gaan slapen......
    Tot horens en denk aan je gezondheid. veel plezier maar weer en tot horens.

P.s; Onze nieuw buren ,Bert en Patries Time out wonen bijna naast ons (gaan zaterdag a.s over)en doen je ook de groeten.