Van Susehri naarTosya - Reisverslag uit Tosya, Turkije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Van Susehri naarTosya - Reisverslag uit Tosya, Turkije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Van Susehri naarTosya

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 December 2007 | Turkije, Tosya

Vrijdag 14 december.

Een onrustige nacht gehad. Mijn slapie Michael heeft koorts en vannacht heeft hij overgegeven. Hijzelf wijt dit aan de kou van de vorige dag. Het is echter al de tweede of derde maal deze reis dat hij ziek is. De meesten zijn trouwens deze reis getroffen door misselijkheid, overgeven en/of diarree. Tot op heden is mij dit gelukkig bespaard gebleven. Sterk gestel he. Doordat Michael onrustig was kreeg ik mee dat het de hele nacht regende maar dat het om 5 uur stopte. Gunstig dus. Forget it. Bij het opstaan om 6.30 uur bleek dat het flink sneeuwde. Een tegenvaller, temeer omdat we vandaag ook een deel van de gisteren opgelopen achterstand wilden goedmaken. Na overleg besloten om een uur te wachten met vertrek, welke om 8.00 uur gepland stond.
Motoren alvast gehaald en bepakt zodat we direkt konden vertrekken wanneer het opklaarde. Na overleg met een local welke vertelde dat hij geen problemen verwachtte met de sneeuw op onze route omdat het een doorgaande weg betreft, tegen 9.00 uur besloten om in colonne te vertrekken. Het sneeuwde nog steeds bij vertrek, maar na 30 minuten werden de condities steeds beter en ging de natte sneeuw over in regen. Na 2 uur klaarde de lucht op, werd het zelfs droog en de temperatuur steeg naar 7 graden. Het ergste hebben we blijkbaar gehad. Het saaie dorre landschap en de bergen zonder begroeiing veranderden in met bomen en ander groen begroeide bergen. De omgeving krijgt letterlijk weer kleur.
Mede dankzij het gunstige weer deze dag toch 410 km kunnen afleggen. We overnachten in Tosya op 480 km afstand van Istanbul, welke we morgen moeten kunnen halen zodat de sneeuw niet voor verdere vertraging heeft gezorgd.
Vanaf Istanbul gaat het in een directe lijn naar Hardenberg.

• 14 December 2007 - 19:08

Evert Schipper:

Leuk om te lezen!! Ben wat laat achter je site gekomen (via Alida,gesproken in de corner) Wanneer kom je aan in Hardenberg? vr.gr. Evert

• 15 December 2007 - 11:46

Evert.geertman.:

Hallo Jan Mulder Ik kan me best voorstellen hoe k0ud het is de hele dag
    regen op de motor je bent dan tot aan
    het bot koud.Ik wens jou nog veel motor
    plezier.
    Evert.Geertman.