Tarago naar Oberon - Reisverslag uit Oberon, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Tarago naar Oberon - Reisverslag uit Oberon, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Tarago naar Oberon

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 November 2007 | Australië, Oberon

Zaterdag 3 november.

Bij het opstaan realiseer ik mij, dat het zaterdag is en HHC moet voetballen. Wanneer je lang van huis bent vergeet je vaak welke dag het is. De zaterdag ben ik mij echter altijd goed bewust vanwege de voetbal. Gelukkig word ik door enkele vrienden steeds goed op de hoogte gehouden en de digitale Stentor verteld het verhaal van de wedstijd zodat ik goed geinformeerd blijf. De voetbal op zaterdag is toch wel iets wat ik mis. De gezelligheid rond het veld en na afloop in de kantine. De spanning tijdens de wedstrijd en de (on)zinnige analyse`s na de wedstrijd van de vele "specialisten". Later ontvang ik vele sms-jes met de uitslag dat HHC heeft gewonnen en de grootste concurrent Excelsior verloren. Dus koploper nu. Geweldige prestatie.

Ook deze morgen aangegeven dat ik liever alleen wilde rijden. Kwam ook goed uit want er waren twee mogelijkheden om de route naar Oberon te rijden; een korte en een lange weg met grote stukken dirt road. Hans had al aangegeven het rijden een beetje zat te zijn en voor de korte route te kiezen. Zoals gebruikelijk bleef Edy bij Hans, temeer omdat hij liever ook zo min mogelijk dirt roads wil rijden. Jammer, want zijn motor is er uitermate geschikt voor. Ik koos zoals gebruikelijk voor de lange route. Door een prachtige heuvelachtige omgeving gereden, met grote velden paarse bloemen zover je kon kijken. Het is echt lente hier. Via een kleine omleidingsweg kwam ik onverwacht over een heerlijke bochtige weg bij de grotten terecht. Hier een korte wandeling gemaakt om een indruk te krijgen, maar de totale wandeling duurde 2 uur en zoveel tijd had ik niet. Onderweg nog een kleine schildpad het leven gered. Hij stak de weg over in een "razendsnel" tempo. Hem (of haar) maar een paar meters geholpen door hem in de berm te zetten. In Bathurst vond ik bij toeval de auto- en motorracebaan Mount Panorama. Deze prachtig geasfalteerde baan bleek open om een rondje te rijden. Uiteraard deze kans niet voorbij laten gaan en twee "snelle" rondjes gereden.
Bij aankomst in Oberon bleek iedereen al binnen te zijn.