Kathmandu 1 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Kathmandu 1 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Kathmandu 1

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Maandag 12 november

Ik kom zo langzamerhand met de dagen en de data in de war, laat staan de tijd. Door al dit reizen kom je steeds door diverse tijdzones.
Zaterdag vanuit Sydney vertrokken. Een 45 min. vroeger dan verwacht, maar de reden was een tegenvaller. Een extra tussenstop in Brisbane. Dus plm 1.5 vliegen en dan een tussenstop van 1.5 uur in Melbourne, vanuit hier vertrokken voor een vlucht van 8 uur naar Kuala Lumpur en een tussenstop van 2 uur, vervolgens vertrokken voor een vlucht van 2 uur naar Bangkok, (in Bangkok nog even met Marije gebeld om haar uit te nodigen voor een kop koffie, zij reist momenteel met Ron door Thailand, maar helaas wilde zij niet naar mij toe komen vliegen. Zeer teleurstellend.) daar een tussenstop van 2.5 uur en vertrokken voor een vlucht van 3 uur naar Kathmandu. Dus totaal 20.5 uur onderweg. Tegen de tijd ingevlogen dus hoe groot het tijdsverschil steeds was met Nederland was niet bij te houden. In Bangkok de telefoon aangezet en deze begon direkt sms-jes te ratelen. HHC had met 5-1 gewonnen en diverse mensen wilden mij hiervan op de hoogte houden. Geweldig om te zien hoe mijn medereizigers reageerden toen ik zoveel sms-jes kreeg.
Sommigen beginnen er al aan te wennen, door op te merken: \"Je cluppie heeft zeker gewonnen\".
Bij aankomst in Kathmandu bleek de bagage van 5 personen in Bangkok achtergebleven te zijn . Mijn bagage was er wel maar we hebben uiteraard allemaal op elkaar gewacht om daarna met de taxi`s het verkeer in te duiken. WAT EEN RAMP. De auto`s, motoren en brommers krioelen door elkaar zonder schijnbaar enige struktuur. En maar toeteren. Bovendien zijn de vuilnismannen in staking dus ligt er ook nog overal vuilnis verzameld op straat. Wat een bende vooral na 9 weken rondreizen door de westerse culturen is dit wennen. Na een dag begin je er eigenlijk ook wel weer aan te wennen. Zal wel moeten ook, want dit is de komende weken onze cultuur ook. Gisteravond nog even de \"buurt\" doorgelopen, want het was de laatste dag van het Tihar festival. De lokale bevolking viert dan 5 dagen feest met o.a. vuurwerk. Een leuke binnenkomer.
Deze avond ook besloten om de volgende dag een rondvlucht te maken over de Himalaya`s met o.a. de Mount Everest. Beklimmen zit er niet in dus dan maar per plane. Een zeer indrukwekkende vlucht. Wat een kanjers van bergen. Ongelooflijk. Van de 12 hoogste bergen ter wereld, staan er geloof ik 8 in Nepal. Dit is dan ook 1 van de grootste toeristische trekpleisters van Nepal. Nederland staat op de tweede plaats wat het aantal \"tracking\" toeristen betreft.
De manager van het hotel Laxman Devkota is een echt zakenmannetje met een geweldig netwerk. Aardige vent. \'s Middags nog even naar zijn huis geweest waar hij een kledingatelier heeft voor het maken van leer en suede kleding. Met diverse ateliertjes in de stad heeft hij een productiecapaciteit van 40 stuks per dag.
Verdeeld over de stad zodat de belasting niet alles kan kontroleren, want het is hier een grote corrupte bende bij de ambtenaren. Hierna de bagage opgehaald, welke in Bangkok was blijven staan en samen met Laxman en Rob/Dafne gegeten in een lokaal restaurant. Geen bord op de deur met \"restaurant\" want het was alleen toegankelijk voor de lokale middenklasse. Heerlijk gegeten en de rekening gaf 110 roepie aan (11 euro).
Morgen informeren of de motoren er zijn want eigenlijk willen we liever rijden.
Kathmandu is een stad waar qua ontwikkeling nog veel moet gebeuren. Het leuke is wel de kleurrijkheid in de stad. Vooral de kleding van de vrouwen.

De rit door centraal Azie is begonnen...

• 12 November 2007 - 12:48

Alice:

Van je berichten raak ik de kluts al kwijt, laat staan jijzelf. Inmiddels al een opdracht voor kleding geplaatst?
    Zo blijft de binding/aandacht met en van je 'werk' altijd bestaan.
    De massage zal je nog wel even blijven heugen i.c.m. de warme herinnering aan Sydney.
    Het ga jullie goed en niet weer zo prijzig eten hè! Groeten, Alice

• 13 November 2007 - 18:47

Zussie:

Nou ik ben benieuwd wat je daar allemaal gaat meemaken. Wel heeeeeel erg mooi die foto van de Himalaya.
    Wat eten ze daar eigenlijk, hebben ze daar ook een Mac???
    Have fun en blijf mailen.

Lieve groetiez van je zussie

• 14 November 2007 - 02:44

Joran:

Hoi pa, veel plezier in Azie en doe voorzichtig he?

Ben nu in San Francisco en vlieg met 2 dagen naar New York.

Groeten Joran

• 14 November 2007 - 09:23

Marije En Ron:

Zo houden we toch een beetje contact via elkaars sites :)

Wij zitten nu op Ko Panghan. Heerlijk hutje op het strand, dus helemaal fantastisch. Af en toe nog wel een tropisch buitje maar dat houdt ons fris, de buien zijn in ieder geval warmer dan onze douche ;) Nog een weekje voor de boeg en dan weer knuffelen met mama, ook een fijn vooruitzicht. Moet jij lekker nog even mee wachten, nana!

Dikke kus enne..regel jij die slipcursus even?