Kathmandu 3 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Kathmandu 3 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Kathmandu 3

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Gisteravond heben we te horen gekregen dat we vandaag onze motoren kunnen ophalen en monteren.
Tegen 10 uur zijn we vertrokken naar de douaneloods waar onze motoren stonden.
Wat een gekrioel van mensen welke op een zending staan te wachten. Geen computers enz. maar beambten en niet te weinig. Mede dankzij de invloed van Laxman hadden we tegen 12.30 uur de motoren. Ze werden stuk voor stuk per heftruck van achter het gaas in de hal gezet waar alle mensen rondliepen. Hij wilde ze niet buiten neer zetten, want dat deed hij nooit. We wilden de motoren buiten monteren omdat het binnen veel te druk was en te onoverzichtelijk, want de motoren trekken veel bekijks.
Dit soort grote en zware motoren kennen ze hier niet. De 100.000 motoren welke hier door de stad krioelen zijn max. 650cc.
Met man en macht werden de motoren m.b.v. de aanwezige Nepalesen naar buiten gesleept en binnen 4 uur hadden we ze gemonteerd.
Daarna dwars door het hectische verkeer naar het hotel. Zelf rijden is trouwens minder angstig dan in een auto zitten.
Binnen 15 minuten waren we in het hotel. Snel even gedouched en daarna gezamenlijk uit eten naar een typisch Nepalees restaurant.
Dit etentje werd ons door de organisatie aangeboden. Het restaurant bevindt zich in een oud monumentaal pand binnen in de stad, op loopafstand van ons hotel.
De stoelen waren zonder poten en de tafel laag bij de grond. De diverse gangen werden afgewisseld door Nepalese dansen. Een geslaagde en gezellige avond.