Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Budapest

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Augustus 2009 | Hongarije, Boedapest

14 augustus
De kop is eraf.
Uitgezwaaid door een "treurige" dochter en vrouw ben ik vrijdagmorgen tegen 8.45 uur vertrokken voor de rit naar Parijs, waar de officiële start zal zijn van de motorkaravaan 2009 naar Bejing.
Een vlotte reis gehad, want ik was al tegen 16.00 uur op de plaats van bestemming in het hotel. Als eerste, want de anderen kwamen bijna gelijktijdig aan om 17.00 uur. De eerste 650 km zaten erop.
Het laatste stuk in Parijs was erg warm, de thermostaat van de motor stond op maximaal.
Gezellig samen een pilsje/wijntje gedronken en daarna tegen 19.30 uur gegeten bij de Senegalees, want het hotel ligt in de "zwarte "buurt. Het eten was smaakvol, maar het schapenvlees taai. Daarna nog een wandeling naar de Sacre Coeur, maar helaas gesloten.
De vorige keer toen ik met Harold op doorreis was naar Marokka, troffen we de Sacre ook gesloten aan. Nog maar een keer wachten dus.
Boven op de heuvel met prachtig uitzicht over de stad nog een pastis gedronken en tegen 23.00 uur naar bed, want de volgende dag stond om 7.00 uur het ontbijt klaar.
Na het ontbijt gezamenlijk in colonne naar de Eiffeltoren gereden om een groepsfoto te maken en we konden vertrekken voor de eerste etappe van 880 km.
Een saaie etappe want het was allemaal autobahn.
Vertrokken om 8.45 uit Parijs en aankomst in Worth om 16.45 na een hete dag van gem. 30 graden, dus nu eerst een pilsje pakken om het vochtgehalte weer op peil te brengen.

16 augustus
Na een goed Oostenrijks ontbijt vanmorgen om 7.00 uur vertrokken met Joost, Geert Jan en Jacques. Op advies van Paul de eerste 150 km langs de Donau. Een goede tip want het is een prachtig stuk om te rijden. Koffie gedronken in Passau en bij Linz de snelweg op naar Budapest. Een lange warme rit bij 34 graden. Snel gedouched en naar het stadsdeel Pest (1 deel heet Buda en het andere Pest). Nooit geweten maar het schijnt waar te zijn. Een prachtige stad waat je eigenlijk meer tijd voor uit moet trekken. Lekker met z`n drieen gegeten in de stad en nog een half uur lopen zoeken om Euro`s te kunnen wisselen tegen florinten , want Geert Jan en Joost wilden per se een ijsje kopen. Nu tegen 23.00 uur terug en na dit stukje naar bed want morgen is het om 6.30 uur weer dag.

• 16 Augustus 2009 - 22:30

Zussie:

ja....je weet wat ze zeggen: je bent wat je eet.....

• 17 Augustus 2009 - 06:04

Dochter:

Heerlijk begin van de week, in de ochtend een verhaal van paps!

• 17 Augustus 2009 - 07:05

Lucien:

Hallo Jan,

Ik ben na het lezen van dit eerste bericht al sikkeneurig dat ik niet mee kon met zo'n prachtige tocht. Maar ja, ik weet het , met zo,n plastic motor wordt zo,n tocht toch geen pleziertje, dus volgende keer beter en dan hoop ik echt een keer mee te kunnen gaan.
    Jan rijdt voorzichtig en kom heel weer terug.
    Veel plezier met deze tocht en je motor vrienden.

• 17 Augustus 2009 - 07:30

Louis:

Hallo Jan,
    Goed om te weten dat je onderweg bent en dat alles naar wens verloopt. Zoals je wet zijn wij terug uit Oostenrijk en hebben het concert van Die Klostertaler meegemaakt. Ik zal kort zijn: Het concert en de sfeer was top! Alle verhalen hoor je nog wel. Het was een prima groep. Succes de komende dagen en tot schrijfs.

• 17 Augustus 2009 - 08:29

Hessiepessie:

Dus de reis is weer begonnen!
    Heel veel plezier en ik lees de verhalen wel weer op je site!

Groetjes

• 17 Augustus 2009 - 13:09

Lenelone:

Dag lieve Jan,

Sjonge jonge wat missen we je hier..
    Zaterdag de deur niet uitgeweest, ik heb Jeannette de hele dag moeten troosten. Wat een toestand :-D
    Dit bericht schrijf ik dan ook vanaf jouw bureau..
    Nou dan weet je het wel, toch?
    Maar ja we zijn sterke vrouwen, dat hoeven we jou niet te vertellen ;-).
    Maar ik hoop wel, dankzij je ons ontzettend mist, wel naar je zin hebt.
    Je ziet ons over 56 dagen alweer, appeltje eitje toch!!
    Maak er wat moois van daar!

Dikke kus voor jou

• 17 Augustus 2009 - 19:33

Henk Kampherbeek:

Hoi Jan.

Lekker temperatuurtje,voor een koud biertje.
    Goede reis gehad tot nu toe,en zelfs al een en ander gezien dus.
    Gezellige maten waar je mee rijdt?
    Wens je goede reis,blijf je verslagen volgen.

Groeten Henk

• 17 Augustus 2009 - 20:34

Seine:

Ha Jan

Budapest lijkt op Baalder esch het is hier 22graden dus heerlijk om te werken.Jan ik hoop voor jou dat de temp. wat daalt
    Groet,Seine

• 17 Augustus 2009 - 22:37

Hans Fieman 't Veld:

Hallo Jan,

Ik heb je de vorige keer ook gevolgt net als de anderen op de reizen van Ride On.
    Heet lekker koud biertje op z'n tijd probeer uitgerust te blijven want het is nog heeeel ver.
    Houdt de boel heel en de glimmende kant boven het rubber op het asfalt zand, gravel of nog erger.

Groetjes aan de mede reizigers en ook aan Rob en Dafne.

Hans & Ans Fieman
    www.mcnockenas.nl