We zijn in China - Reisverslag uit Peking, China van Jan Mulder - WaarBenJij.nu We zijn in China - Reisverslag uit Peking, China van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

We zijn in China

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 September 2009 | China, Peking

Dinsdag 22 september
We zijn in China. Na een ontspannende treinreis van 12 uur, waarbij wij uitstekend hebben kunnen slapen, arriveerden wij s'morgens 21 september om 8.00 uur in het grensplaatsje Zamyn Ude. Een plaatsje van niets maar met veel bedrijvigheid van treinpassagiers van en naar China - Ulan Baatar. De motoren moesten met mankracht uit de wagons worden getild, omdat er geen laadperron was. Er was een hoogteverschil van 1 meter, maar voor de lokale kruiers geen probleem. Met veel geschreeuw en aanwijzingen werden de motoren onbeschadigd op de grond gezet.
De rest van de dag stond in het teken van wachten op de volgende dag, voor de grensoverschrijding met China. `s Middags met verbazing zitten kijken naar de Mongoliers en Chinezen, welke inkopen in China hadden gedaan en nu keurig in de rij op de trein naar Ulan Baatar zaten te wachten. Sommigen hadden wel 20 tot 30 grote pakketten bij zich als bagage. Waarschijnlijk handelaren, welke hun inkopen in China hadden gedaan.
De volgende morgen om 7.00 uur naar de grens vertrokken, waar het dringen was om vooraan te blijven. Uiteindelijk viel alles mee en waren we om 11.00 uur in China. Het viel gelijk op hoe schoon en geordend hier alles was. Ook de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de beambten was een verademing. Iedereen wilde met ons en/of de motoren op de foto. Na een uur wachten konden wij vertrekken. Toen moesten de motoren nog wel worden ingevoerd, maar daar hoefden we zelf niet bij te blijven. We zijn dus lekker naar het hotel gegaan waar we nu in afwachting zitten om de motoren te kunnen ophalen om morgen aan de eerste rit door China te kunnen beginnen. De temperatuur is hier aangenaam met zonnig weer en plm. 22 graden dus de dikke winterkleding kan weer in de tas.

• 22 September 2009 - 09:50

Dochter:

Ik was gister even bij jullie thuis toen Sander van Braam aan de deur stond. Hij vroeg of Jan en Jeannette ook thuis waren, haha. Moest even heel hard lachen en heb gezegd dat Jan al een paar weken weg was en pas over een paar weken terugkwam!

• 22 September 2009 - 11:19

Jeannette:

het was Sander v/d Velde die bij ons aan de deur stond. je moest de hartelijke groeten hebben en nog veel plezier op je reis.

• 22 September 2009 - 20:52

Arjo En Laura:

Hebben ze daar ook echt spleetogen?? Of is dat maar een fabeltje..

• 22 September 2009 - 20:54

Roel:

Zo het einddoel komt in zicht. Wat een ervaringen om nog lang om te kunnen teren.
    Wie weet komt er nog eens een boek uit (met veel foto's) van je reizen.
    Hou de zaak heel jongens.

• 22 September 2009 - 21:01

Frits En Mini:

Hallo Jan,
    Met veel plezier lezen we jouw verhalen. De reis is op zich een hele belevenis. Toch wel eeen beetje jaloers. Nou chinees ze. Groet

• 23 September 2009 - 04:58

Zussie:

Sambal bij?

• 24 September 2009 - 13:42

Marije:

Dat bedoelde ik, Sander v.d. Velde :)

• 24 September 2009 - 18:16

Evert Schipper:

Tis weer een prachtig verhaal. Jammer dat jullie de trein noodgedwongen moesten nemen.(i.v.m.de kilometers)Voor dit soort giga ritten lijkt mij een Yamaha 660R ook een ideale moter(maar ja,heeft wel een ketting i.p.v cardan) Verder goede reis gewenst en tot een volgend reis/schrijfversslag.

• 25 September 2009 - 09:59

Paul & Julien:

Hoi Jan,
    We blijven je volgen. Mooie verslagen en foto's.

Geniet ervan. Voor je 't weet is het voorbij!

• 26 September 2009 - 08:48

Netty Schuldink:

Hallo Jan oet Hardnbarg :),
    Hier is Netty Schuldink oet Pingyou. Tjonge wat is de wereld toch klein he.
    Zit even je website te bekijken. Wauw!!!!! Wat gaaf en wat een tour maken jullie. Ben onder de indruk.
    Wij vertrekken vanavond naar Xi-an.
    ik blijf je site zeker bezoeken om de reis te volgen.
    Veel plezier en rij voorzichtig allen en geniet van alle mooie indrukken!
    groetjes

• 29 September 2009 - 10:12

Hans Fieman:

Hoi Jan ,

Wat een reis het zal ook nog wel eens knap afzien zijn. Wij genieten van je verslagen en leven met je mee. het gaat alweer naar het einde geniet er nog even volop van dan doen wij dat ook. Houem heel rubber op 't asfalt.zand of gravel en de glimmende kant boven.

Greetz Hans & Ans Fieman
    't Veld