Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Augustus 2013 | Nederland, Hardenberg

Het echte aftellen is begonnen.

Nog enkele dagen en we kunnen eindelijk vertrekken.
Je merkt aan het mailverkeer tussen de deelnemers, dat het bij iedereen nu begint te kriebelen.
Onderling wordt er veel informatie uitgewisseld over routes, medicatie, reserveonderdelen en andere tips en trucs.
Veel meer dan op de vorige reizen.
Hierdoor het gevoel, dat het al meer een groep is geworden.
Een mooie tijd zo`n voorbereidingsperiode.

Ook minder mooie kanten.
Op 4 juli moesten wij toch vrij plotseling afscheid nemen van mijn moeder van 84 jaar.
Drie weken daarvoor nog redelijk gezond, maar gelukkig is lijden haar bespaard gebleven.

Daarna het bericht, dat mijn ( school) vriend Joop zijn deelname aan het Zuid Amerika traject moest afzeggen i.v.m. gezondheidsredenen. Jammer was wel gezellig geweest. Joop had zich ook erg op zijn eerste rit van dit
formaat verheugd.
Dus over twee jaar maar samen boeken voor de volgende motorkaravaan.

In de voorbereiding veel reisboeken gelezen van reizigers, welke ook deze trip ( gedeeltelijk) hebben gereden per motor, auto of camper.
Veel leuke bezienswaardigheden hierdoor ontdekt en kunnen inpassen op de GPS routes.
Alle routes op de kaarten ingetekend, zodat er een back up is bij uitval van de gps.
Nadeel van de gps is bovendien, dat je door het kleine schermpje niet echt een beeld hebt waar je op dat moment rijdt. Een kaart geeft een veel betere orientatie.
Bovendien blijft de gps altijd een hulpmiddel. Ter plekke zie je vaak nog andere leuke wegen of lokale mensen geven je tips om bepaalde wegen wel of juist niet te rijden.
Ook weersomstandigheden spelen hierin mee, temeer omdat we met name in het zuidelijke deel redelijk veel pistewegen moeten rijden.
Veel van deze pistewegen bevinden zich in de Andes op hoogtes boven de 4000m.
Weinig zuurstof dus.
Al dit soort zaken maakt ook deze reis tot een “vakantie”avontuur.

Alle verzekeringen, inentingen, medicijnen, reserveonderdelen, internationale rijbewijzen, kaarten voor de gps muziek op de gps, enz enz. geregeld.
Voor de “corrupte ambtenaren/politie” afkoop presentjes gekocht in de vorm van twee houten klompjes aan een sleutelhanger.
Het enige wat nog binnen moet komen, zijn de landenvlaggetjes om op het motorscherm te plakken.
Stemt lokale autoriteiten altijd mild bij een controle.

Volgens planning moeten de motoren a.s woensdag in Seatlle aankomen, na een “zwerftocht” vanaf 9 juni , via Suez kanaal, Singapore, Zuid Korea, Hong Kong.
Vanuit Seatlle met de truck naar Anchorage waar ze volgens planning op 25-08-2013 moeten arriveren.
Wordt allemaal wel krap, want wij arriveren op 24 augustus om 18.12 uur en gaan rijden op 27 augustus.
Twee dagen dus om even bij te komen van de lange vlucht en de motoren uit de container te krijgen en sommige motoren rijklaar te maken.

Vanmiddag nog even gezellig met enkele vrienden een bootje gehuurd, paar flessen en lekker hapjes mee, morgen nog even naar de open dag van “mijn cluppie “ HHC Hardenberg , welke met enkele nieuwe spelers hoge ogen moet gaan gooien in de topklasse zaterdag, dinsdag nog een seizoens kick off van de businessclub en daarna de laatste 3 dagen doorworstelen om zaterdag te kunnen vertrekken.

Mijn geduld raakt op, ik heb er zin in.

• 16 Augustus 2013 - 13:25

Bert Beun:

Jan,
    Mooi eerste verslag.
    Nog effies en dan is het zover.
    Geniet ze en voorzichtig doen!!
    Groeten,
    Edith en Bert

• 16 Augustus 2013 - 13:35

Mirjam:

Beste Jan,

Je bent echt een organisatietalent! Oog voor detail....en net zoals bij ieder project, het organiseren is leuk, maar op een gegevens moment moeten alle puzzelstukjes in elkaar passen en moet het er maar eens van komen!

Ik wens je een paar top maanden, geniet van al het moois wat je aangeboden wordt! Wat ik vooral hoop is je na je reis vol met prachtige verhalen, maar bovenal weer gezond terug te zien!

Liefs Mirjam

• 16 Augustus 2013 - 15:49

Henk & Jet:

Hoi Jan, fijn om te lezen dat je er zin in hebt en alles is goed georganiseerd en gepland!
    We zijn nu in Zweden en wensen je ontzettend veel plezier en een fijne groep om samen mee te reizen.
    Liefs van ons!!!!!

p.s. En!!!!!worstel de laatste dagen maar met Jeannette want ze zal je missen.
    O ja en een dikke kus van mij (Jet)

• 16 Augustus 2013 - 19:12

Arie En Nienke Euwijk:

Beste Jan,

Wij hopen jou persoonlijk nog een hand te kunnen geven, komende dinsdag.

Als dit niet zal gaan, hierbij alvast een goede reis toegewenst.

Met de vriendelijke groeten van,

Arie en Nienke Euwijk

• 16 Augustus 2013 - 19:42

Zussie:

Kan mij voorstellen dat het lang duurt maar als je wat te doen hebt gaat de tijd sneller...ik zeg: behang afhalen...dan gaat de tijd snel!
    Tot zondag dan hebben wij het er nog wel even KORT over.

• 16 Augustus 2013 - 21:43

Alice:

Hoi Jan en Jeannette,

Wat een organisatie voor zo'n reis en eigenlijk wel logisch&goed om je hier goed op voor te bereiden. Sta je niet zo bij stil.
    Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder.
    Jammer dat Joop niet mee kan, volgende keer hopelijk wel.
    Een hele goed & fijne trip gewenst, geniet ervan maar dat zal jou/jullie wel lukken.
    Jouw reisverhalen zal ik met alle plezier volgen.

Lieve groet, Alice

• 17 Augustus 2013 - 06:09

Louis Breukelman:

Ha Jan,

Ik kan me voorstellen dat het kriebelt
    Vooral Zuid-Amerika lijkt me een geweldig continent
    De voorbereidingen lopen in elk geval goed net zoals bij ons cluppie HHC
    Maar zoals altijd; zaterdag gaat het (zowel bij jou als bij de club) om het "echie".
    Nog veel voorbereidingsplezier

Gr
    Louis en Bouwina

• 18 Augustus 2013 - 12:04

Hans En Henny:

Hey Jan,

Leuk verslag. Wij zijn weer op de hoogte van je plannen. Geniet van Zuid-Amerika!

Groetjes, Hans en Henny
    PS Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder.

• 19 Augustus 2013 - 20:47

Jan En Rosalie :

Hoi Jan,
    Wat een geweldige reis ga je maken! Wij wensen je een fantastische tijd toe en volgen je graag via dit medium! Enne, voorzichtig aan hé, heelhuids weer terug! Jeannette, dikke kus en sterkte voor de komende periode!
    Goede reis! Jan en Rosalie

• 21 Augustus 2013 - 21:38

Flip Dost:

Hallo Jan,

Heel veeeeel succes/plezier/gezondheid met je reis. Ik ga je volgen

PS de hechtingen in mijn voorhoofd zijn er weer uit !!

groeten Flip/Hennie

• 23 Augustus 2013 - 21:59

Zussie:

Hoi broer.
    Dat is een mooi stukkie in de Stentor....heb het stuk open en bloot op de tafel gelegd...zo van dat is MIJN broer.
    Iedereen natuurlijk jaloers op mij......( maar ja dat ben ik wel gewend)......
    Ik wens je alvast een goede reis en ben heel benieuwd naar je verhalen.
    Pas goed op jezelf.
    Dikke kus je zussie

• 24 Augustus 2013 - 10:24

Ruud Van Der Geer:

Hoi Jan,
    Ik wens je heel veel plezier en veilige kilometers. Verheug mij al op je " stukkies". Die betekenen voor mij een kleine compensatie voor het feit dat ik dit jaar geen grote trip maak.
    Groet Ruud van der Geer

• 24 Augustus 2013 - 10:57

Piet Kampman:

Hoi Jan, je bent op weg nu ! Heel veel plezier en een goede vlucht naar het noorden. Denk aan je gezondheid en pas goed op jezelf. Maar vooral Genieten van het landschap en de verschillende culturen. Heel veel rijplezier ! Gr. Piet en maris
    Entiteiten

• 25 Augustus 2013 - 15:29

Roel Klaassen:

Zo nu gaat het beginnen! Ben nu al nieuwsgierig naar je belevenissen. Veel verslagen maken dus. Heel veel plezier en geniet er van.

• 26 Augustus 2013 - 11:53

De Gasschoeve:

De Gasschoevers uit Hardenberg wensen jou een geweldige trip toe en een gezond weer thuis!

• 29 Augustus 2013 - 12:11

Helga:

Hi Jan,
    Heel veel plezier op je bijzondere reis! Ik kijk er naar uit om de verhalen te lezen!
    Liefs uit Amsterdam