Rustdag Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Rustdag Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Rustdag Flagstaff

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 September 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

13 september Rustdag in Flagstaff

Geen haast vandaag om tijdig te moeten vertrekken, dus iedereen was later aan het ontbijt.
Tijd om vandaag wat klusjes/ reparaties te doen.
Het achterspatbord was toch weer losgetrild, omdat de bout te kort was. De afgelopen dagen bij en paar winkels geprobeerd een in de juiste lengte en met metrisch draad te vinden ( hier gebruiken ze ander draad ). Uiteindelijk is dit gelukt en heeft Paul het spatbord nogmaals gemonteerd. Ook zat er en kabelbreuk in het intercomsysteem en ok deze is door Paul professioneel gerepareerd.
Inmiddels was Henk terug van de motorzaak waar hij nieuwe banden had kunnen scoren type Anakee III, waarop ik ook rijd. Dus een bezoekje aan de motorzaal gebracht en ok twee nieuwe banden gescoord. De voorband gelijk laten omwisselen, omdat deze merkwaardig genoeg verder versleten was dan de achterband en de nieuwe achterband neem ik achterop mee voor reserve.

Ook nog een nieuwe accu kunnen vinden voor de fotocamera, dus mij dag was goed.
`s Avonds maar eens niet uit eten, maar eten in de supermarkt gehaald en op de kamer opgegeten.
De dagen doorkomen is geen probleem, want het rijden geeft afleiding genoeg. Ook de avonden met de mannen zijn wel gezellig, maar elke avond uit gaat wel eens vervelen.

14 september van Flagstaff naar Tucson 522 km
De enige bezienswaardigheid tijdens deze rit was een bezoek aan Walnut canyon. We raken inmiddels verwend, want we vonden deze niet echt bijzonder meer. Daarna een stuk van 40 km offroad. De weg werd steeds slechter en uiteindelijk maar besloten om terug te keren, want de gaten , kuilen, sporen e.d. werden zo diep, dat hat ons niet verstandig leek door te gaan. Dit werd op de terugweg bevestigd door drie mannen, welke in het bos kampeerden. Zij waren `s morgens nog op de quad over het pad gereden en het werd na ons keerpunt inderdaad nog slechter.
De verdere rit naar Tucson ging door een landschap wat langzamerhand verandert in meer cactussen e.d. . Ook langs diverse stuwmeren en ook hier in de VS , waar water is staan recreanten met grote RV`s. (campers enz. )
Bij een tankstation nog een bijzondere frisdrank ontdekt en geprobeerd voor 6 uur bij de lokale BMW dealer te komen om luchtiger shirtjes onder het pak te kopen, want de temperatuur loopt hier op naar 40 graden. Wel een drogere warmte, maar toch heet.
We waren echter te laat, want de zaak ging om 16.30 uur dicht en we waren er tegen 16.50 uur.
We werden toch nog geholpen en daar een wet-vest gekocht. Dit is een vest, welke 10 minuten in water moet liggen den vervolgens trek je dit kletsnatte vest onder je motorjack aan. Wanneer het water uit het vest verdampt, onttrekt dit warmte aan het lichaam. Ik had hier al eens over gelezen, dus nu maar eens uittesten, want het zal de komende weken zeker niet veel kouder worden.

15 september van Tucson naar Tombstone.
We zouden vandaag in Douglas bij de Mexicaanse grens moeten eindigen, maar het hotel was overgenomen en de nieuwe eigenaar had bij inspectie voorlopig geen nieuwe vergunning gekregen, dus moeten we uitwijken naar het western stadje Tombstone, bekend uit diverse western films.
Onderweg kwamen we langs het openlucht vliegtuigmuseum, maar hadden geen trek om bij een temperatuur van 38 graden in onze motorkleding over het terrein te slenteren.
We konden langs de kant van de weg toch fotograferen door het gas heen.
Onderweg kregen we even de indruk, dat we al dagen verkeerd waren gereden, want we passeerden een richtingbord met Patagonia. En Patagonie in het uiterste zuiden van Argentinie is ons einddoel.

• 16 September 2013 - 21:44

Mariska Van Dijk:

Hey lieve Jan,
    Zo te lezen heb je het heerlijk en zie en beleef je weer veel bijzondere dingen...geef mij die warmte maar hoor hier is de herft al begonnen!!..lekker genieten van al het moois..wij volgen je verder op deze mooie bijzondere reis...dikke X van ons..Piet, Maris,liv en Lourdes

• 16 September 2013 - 21:54

Zussie:

Leuke naam voor een flesje drinken....