Tamworth naar Warialda - Reisverslag uit Moree, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Tamworth naar Warialda - Reisverslag uit Moree, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Tamworth naar Warialda

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Oktober 2007 | Australië, Moree

Dinsdag 16 oktober.

Vandaag een korte route van slechts 178 km te rijden. Eerst een bezoek aan het motormuseum en dan op weg. De route via de Plenty Highway is vervallen. Op basis van de ervaring door Death Valley (2 ongelukken met zwaar beschadigde motoren) en gesprekken welke Rob en Dafne met een Australische vriend hebben gehad is tot deze wijziging besloten. Deze vriend had deze Highway twee maanden terug nog gereden en er zaten veel pothole`s, welke door de wind met los zand waren gevuld, op deze weg. Wanneer je hier met je voorwiel inkomt is de kans groot dat je over de kop slaat. Verstandige keuze dus en op de gewijzigde route komen nog genoeg onverharde wegen voor in de outback.
Omdat de route slechts 178 km was hebben we zelf enkele malen een afwijkende route genomen, door mooie natuur gebieden en langs en stuwmeer/stuwdam. Een prachtig stuk onverhard (50km) gereden door een "boerenlandschap" waarbij we steeds een hek moesten openen om de weg te kunnen vervolgen.
Na een prachtige dag in Warialda aangekomen. Een gat van de eerst orde. Er was zoveel vertier dat de meesten inklusief de schrijver om 21.30 uur naar bed zijn gegaan, mede omdat we de volgende dag vroeg wilden vertrekken, om in het plaatsje Moree een internetcafe te zoeken om het dagboek bij te werken en de mails te checken.
Zoals jullie zien is dat gelukt.
We gaan nu op weg naar Roma en de kans is groot dat de internetmogelijkheden de komende tijd heel beperkt zijn omdat we de outback in gaan.

• 17 Oktober 2007 - 08:27

Els:

Lees net van je schoonvader. Gecondoleerd kerel, we zullen hier Jeannette en Marije condoleren.
    Rij voorzichtig!

• 17 Oktober 2007 - 21:58

Hanasi:

Hoi vriend,
    Lees nog steeds met veel plezier je berichten maar het is goed om elkaar zo nu en dan even te spreken. Even je stem te horen en even bij te kletsen. Dat hebben we maandag dan ook gedaan dus zijn verdere teksten overbodig.
    Hoop dat je de foto van Natas nog gekregen hebt. Onze twee grootste "knuffelberen". (Natas snapt dit niet). Jij en Sil natuurlijk! We houden van je en de rest gaat weer via de andere mail.

• 19 Oktober 2007 - 13:15

Laura:

Lieve Jan,

Ook namens ons gecondoleerd. Ik zal Marije zo even bellen om te vragen hoe deze dag is geweest..
    DRIVE SAFE en denk aan de af en toe noodzakelijk powernap!!

Dikke kus Arjo en laura

• 19 Oktober 2007 - 13:38

Alice:

Hallo Jan,
    Gecondoleerd met je schoonvader. Ik hoop dat je er rust bij hebt vanwege je aanwezigheid. Ik las het hier net op de site en weet nu waarom Jeannette de telefoon niet opnam. Hindert niet, maar in Hoogeveen lees je hier niets van en de rooksignalen kwamen hier ook niet.
    Wens je veel rijgenot en geniet van dit wereldse avontuur.
    Groeten, Alice