Maree naar Flinders Park - Reisverslag uit Moree, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Maree naar Flinders Park - Reisverslag uit Moree, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Maree naar Flinders Park

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Oktober 2007 | Australië, Moree

Zondag 28 oktober.

Vandaag zullen we de anderen, welke gisteren niet de dirtroad naar Maree hebben genomen, halverwege treffen. De afstand voor hun van Coober Pedy naar Maree was toch te lang om in een keer te rijden. Er staat ons eerst nog 100 km dirt road te wachten. Met de ervaring van gisteren verheug ik mij hierop. Na 30 km blijkt dit echter niets met dirt roads te maken te hebben. De weg is niet verhard, maar het zand is zo hard gereden en door de zon "gebakken" dat het wel geel asfalt lijkt. Met een snelheid vam 110-115 km/u ligt het eerste stuk snel achter ons. Vanavond zullen we op de "camping" overnachten. Er is echter geen enkele voorziening dus moet er eten worden meegenomen. Een stop bij het eerstvolgende plaatsje is een teleurstelling. Het is zondag en alles is gesloten. Ik vind hier echter wel de kroeg van mijn leven. Den Herdenbergher mag dan gezellig zijn, maar hier kan niets tegen op. De bijgaande foto zegt genoeg.
Niet veel verder treffen we bij toeval de overigen uit de groep en gezamenlijk rijden we het Flinders Park in, om 35 km verderop te lunchen.
Motoren geparkeerd en naar het terras van het hotel. Pech echter. Het is 14.30 uur en de keuken is gesloten van 14.00 - 18.00 uur. De eigenaar vindt het niet interessant om voor 9 personen nog eten te maken. Uit nood "plunderen" we een lokaal winkeltje met enkele levensmiddelen. Noodles (de eigenaresse maakt deze voor ons in de microwave warm)
fruit en koeken. Rob en Dafne weten nog wat kaas en worst te bemachtigen voor de broodmaaltijd van vanavond. Gelukkig hadden ze aan het begin van de dag al ergens brood kunnen kopen.
We vervolgen de dirtroad door het prachtige Flinders Park met o.a. een doorwading van een beek. We kunnen nog net over een stenen rand, dus houden we de voeten droog.
De camping blijkt uit gewoon kale plaatsen tusen de bomen te bestaan. Er is wel een "toilet" aanwezig in de vorm van een closetpot boven een gat.
Snel de tentjes opgezet en het "feest" kan beginnen. Rob heeft inmiddels met Hans hout gesprokkelt en het kampvuur wordt ontstoken. Bij het vuur wordt het brood opgegeten en tot ieders verrassing heeft onze "barbershop zanger" Hans allerlei meezing liederen op papier gezet. Nou is kamperen niet mijn ding, en rondom een kampvuur zingen helemaal niet. Ik houd het nog 45 minuten vol en ga "lekker" in mijn tent naar de muziek op de I.pod luisteren. Ik merk dat ik heimwee heb naar thuis, Tegen 9.00 uur nog even bij de groep gezeten en om 10.00 uur naar "bed". Nou wat een feest. Op een "self inflating" matras van 8 mm dik, 50 cm breed en 2 m lang in een slaapzak. Elke keer wanneer ik mij omdraai zit de slaapzak onder mij vast of rol ik naast de matras op de harde ondergrond.. 's Nachts plassen? Eerst twee ritsen openen en dit grote lichaam door de opening naar buiten murmwen. Sommige mensen schijnen het wel leuk te vinden. Ik hoop echter dat het aantal overnachtingen in de tent tot het uiterste beperkt worden.

• 30 Oktober 2007 - 08:51

Evert:

Jan,

Ben je er wel 1 van de familie?
    Je broers en zuster zijn echte kampeerders.
    Wat is er mooier om in een tentje zonder wat dan ook te genieten van de natuur.

• 30 Oktober 2007 - 08:52

Evert:

Ik was laats in den Herderberger en dat was ook een kut cafe

• 30 Oktober 2007 - 20:17

Joran:

LOL@Evert

Groeten vanuit L.A. pa. Alles goed hier. Wel een beetje last van jetlag maar een normaal slaapritme heb ik nooit gehad dus dat komt wel goed.

• 31 Oktober 2007 - 12:12

Ron En Marije:

Kamperen? Wat is dat? Wij slapen gewoon in een hutje zonder matras, met 12 graden celsius. Dat is pas afzien! Plassen? Geen ritsen, gewoon naast de hut, scoor jij weer een punt. Maar ach, jij in Australie, wij in Thailand, we mogen niet klagen toch?

• 31 Oktober 2007 - 20:35

Piet Kampman:

K'heb met je te doen in je tentje met je slaapzak. Dat zou een leuke foto zijn geweest !
    Gisteren voor de beker tegen AGOVV gespeeld. Tjonge wat een happening; misschien wel de beste wedstrijd van dit seozoen tot dusver. Krantekoppen lovend over het vertoonde spel van onze jongens. maar 1 ploeg had recht op de overwinning en dat was HHC. 2500 man was getuige van een waar spektakel....Helaas waren we even in de eerste 5 minuten niet attent bij een hoekschop van de apeldoorners en namen ze de leiding, maar daarna nam hhc het heft zeer overtuigend in handen en speelde ze de pannen van het dak... Maar ja het gat nog altijd om de doelpunten. Jammer uithuilen en zaterdag wacht genemuiden en dan volgende week de kraker tegen excelsior 31. we staan samen aan kop met gelijk doelsaldo. Jan we spreken mekaar rij voorzichtig !!

gr. Piet