Off road - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Off road - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Off road

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 September 2009 | Rusland, Irkutsk

8 september
De rustdagen op Khuzir, op het eiland Olkhon, hebben we gebruikt om even bij te tanken. Even wat later opstaan en ieder kon even zijn eigen ding doen. De tweede dag begon het toch wel weer te kriebelen om even op de motor te stappen. Met z`n vieren( Paul, Kees Jan, Jacques en ik) besloten we om te proberen het noordpunt van het eiland te bereiken. Alle wegen op het eiland zijn onverhard dus afwachten of het kon. De eerste 15 km. waren prima te doen. Wel opletten voor de grote gaten, maar verder geen probleem. Totdat het wegdek veranderde in los, rul zand. Jacques bleef als eerste steken, vervolgens ik en ondanks het signaal aan Paul om te stoppen, reed hij toch door en bleef ook hij steken. Jacques was inmiddels met zijn lichtere motor op eigen kracht los gekomen, maar de twee BMW`s moesten duwend uit het zand worden gehaald. Toen maar een andere route geprobeerd. Deze leidde na enkele kilometers de bossen in en het pad werd steeds smaller met modderige kuilen en over glibberige boomwortels. Bovendien liep het pad steeds hoger de heuvels in. Een fantastische ervaring om zo off road te rijden. Uiteindelijk bleek deze weg niet naar de andere kant te leiden en zijn we omgekeerd op een open veldje. Het risico was te groot dat we ergens anders niet meer zouden kunnen keren, want daarvoor was het bospad te smal en te steil.

9 september
Vandaag vertrokken voor een rit van 375 km. naar Listvyanka. De eerste 50 km. waren onverhard, maar daarna alleen maar asfalt. We kwamen 5 minuten voor vertrek van de ferrie aan, dus konden zo doorrijden. De hele rit was het regenachtig, dus in het pension aangekomen eerst een warme douche.

10 september
Om 10.00 uur vertrokken naar Irkutsk waar een bandenwissel was geregeld. Gelukkig ben ik verlost van de vierkante achterband. Voor de zekerheid een voorband gekocht welke eventueel in China omgelegd kan worden, wanneer de voorband te glad wordt om bij regenachtig weer te rijden.

11 september.
Vandaag de stad bekijken en afscheid nemen van Paul, Ria en Christoff welke vandaag met de Trans Siberie Express vertrekken naar Moskou om van daaruit naar huis te rijden. Een reis per trein van 4 dagen. Zij liever dan ik.
Op 15 september gaan we Mongolie binnen en dan zal er wel minder mogelijkheid zijn om te internetten.

• 11 September 2009 - 06:03

Zussie:

Dit was weer een leuk verhaal op de vroege morgen.
    Maak je veel foto's in Mongolie? !!!
    Ben echt heel benieuwd hoe jij het daar vindt.

liefs van je zussie.

• 11 September 2009 - 06:43

Dochter:

Volgens mij had je tijdens je vorige reis ook van die zandverhalen alleen gingen jullie toen veel vaker onderuit. Je leert het al wel paps!

Hier gaat het klussen voorspoedig. Zaterdag is de grote housewarming. Kan ik lekker combineren met m'n verjaardagsfeestje. Kom je ook?

• 11 September 2009 - 19:39

Joran:

Veel plezier tijdens de rest van de reis. Zal proberen snel nog even te bellen.

Gr. Joran

• 13 September 2009 - 18:10

Marie S.:

Jan, allereerst van harte gefeliciteerd met Marijes verjaardag. Ik was er vanmiddag even en ze heeft een leuk flatje.
    Bij tijd en wijle is het voor jou ook wel afzien lijkt mij; je hebt er hele mooie foto's bij. Dan krijg je een beetje een beeld van hoe het daar is. Ik wens je nog een hele goeie reis verder, hopelijk zonder veel oponthoud. Groetjes van Marie

• 13 September 2009 - 19:21

Laura:

Ha Jan!
    gefeliciteerd met je dochter! Verbazingwekkend dat ze ook zonder jou klus-hulp een mooi huissie heeft gekregen..

Geniet van je mooie reis!

Dikke kus uit ht mooie Ommen :)

• 14 September 2009 - 17:34

Evert Schipper:

Ik vind het leuk om je belevenissen te blijven volgen! Hoe het met de motorbanden gaat is inmiddels wel duidelijk,vierkant en vervangen dus(is goed te zien op de foto) Goede reis verder en wacht met spanning,smart op een update van je verdere reisverslag. vr.gr. Evert