regen en de Colorado - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu regen en de Colorado - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

regen en de Colorado

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

10 september Vernal naar Moab 439 km

Vanmorgen voeg om 7.45 uur vertrokken want wij wilden op tijd in Moab zijn, om daarna nog de Shafer trial te rijden. Een onverharde weg hoog door de bergen met fantastische uitzichten over o.a. de Colorado rivier. De film Thelma en Louise is hier ook deels opgenomen.
We vertrokken met een klein beetje regen, maar gaandeweg begon het steeds harder te regenen. Bij een tussenstop op een picknickplaats hebben we onder een afdak toch maar meer kleding aangetrokken en alles nogmaals op waterdichtheid gecontroleerd.
Tijdens deze stop, stopte er een Amerikaanse pickup en de bestuurder vroeg ons welke richting we op gingen en of we de weersberichten hadden gelezen. Er was een zware storm op komst in onze richting. Een storm zoals ze de laatste tijd niet hadden gehad. Hiermee bedoelde hij veel regen en geen wind, dus als geoefende Nederlanders zijn Tjaard en ik verder gereden. Uiteindelijk viel het nog mee. Wel totaal 250 km in de regen gereden. Toen we in het dal van de Coloradorivier aankwamen werd het gelukkig droog, omdat we in een prachtige rode bergen omgeving terecht kwamen. Dus vele foto`s gemaakt. De Shafer trial niet kunnen rijden, omdat er de afgelopen dagen in dit gebied heel veel regen was gevallen. En veiligheid voor alles, want de trial ging o.a. over hele smalle weggetjes langs steile afgronden. Geen route voor mensen met hoogtevrees, staat in de omschrijving.
De rit door het Colorado dal heeft veel goed gemaakt.

• 11 September 2013 - 02:23

Aart:

Snel vakwerk Jan :-)

• 11 September 2013 - 07:43

Gerda Markerink:

En het mooiste komt nog....Bryce. Ik hoop voor jullie dat dan de zon weer schijnt! Verheug me nu al op de foto's .

• 11 September 2013 - 10:13

Gerda Markerink:

Ik lees net dat Once Upon a Time in the West en Mission Impossible II ook in Moab zijn opgenomen.
    Jullie hebben in een filmset rondgereden ;)