wet van Murphy - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu wet van Murphy - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

wet van Murphy

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

12 September 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

11 september van Moab naar Saint George 725 km ?

Vanmorgen vroeg vertrokken, want er stonden ons veel kilometers te wachten.
Totaal 725 km inkl. de loop door de Bryce Canyon.
Het werd een dag waarop de wet van Murphy op van toepassing was.
We verlieten het Coloradodal tussen prachtige bergen door.
Onderweg enkele foto`s van Dafne, Katrin en Tjaard gemaakt terwijl ze op de motor reden.
Toen gaf de camera aan, dat de accu leeg was terwijl ik juist van Bryce canyon veel foto`s wilde maken. Gewoon vergeten op te laden.
Dus Tjaard maar gevraagd of ik van zijn foto`s gebruik mocht maken deze dag.

Aangekomen bij Hanksville bleek de doorgaande weg afgesloten, omdat er door de overvloedige regenval van de laatste dagen, een stuk weg was weggespoeld.
Dus moesten we terug naar de interstate om vandaar een andere weg te vinden.
Dit was een flinke domper, want terug naar de interstate was plm. 80 km dus zou de totale afstand nog langer worden .Maar er zat niets anders op, dus teruggereden en op deze terugweg , tegemoet komende motorrijders gewaarschuwd.
Na plm. 100 km op de interstate gaf Tjaard aan, dat hij moest tanken, maar dit lukt niet zomaar op de interstate. Hij reed inmiddels op reserve wat betekent dat hij nog plm. 45 km kan rijden en de volgende tankmogelijkheid langs de interstate was 100 km verder.
De snelheid verlaagd naar 80 km om zo zuinig mogelijk te rijden en op de gps naar een andere mogelijkheid gezocht weg van de snelweg. Deze lag op 45 km, maar de reserve gaf inmiddels aan ook leeg te zijn. Met een aangepaste snelheid van 45 km , uiteindelijk de pomp gehaald.

De eigenaar adviseerde ons een andere weg te nemen, dan wij hadden gepland om toch nog bij Bryce canyon te komen. Hij waarschuwde ons wel voor veel regen. We hebben deze prachtige route gereden en inderdaad met heel veel regen. Het spoelde soms dwars over de weg en de “sloten” kolkten van het vele water. Er was de afgelopen dagen ongelooflijk veel water gevallen, waardoor vele wegen waren afgesloten.
Maar hoe dichter we bij Bryce canyon kwamen hoe meer het opklaarde.
Vlak voor Bryce canyon werd het zelfs helder en helemaal droog zodat we nog geweldig van het uitzicht over de canyon hebben kunnen genieten.

De waterdichte kleding van Tjaard bleek toch niet goed af te sluiten, waardoor hij nat was geworden en koud. Het was inmiddels 18.00 uur en we zaten al 11 uur in het zadel en we moesten nog 220 km naar het hotel.
Dus samen maar besloten een hotel in de regio te zoeken en de volgende dag weer bij de groep aan te sluiten.
In het plaatsje Panguitch vonden we snel een hotel en hebben we eerst 20 min. onder de douche gestaan om weer warm te worden.
Vanavond gegeten bij Cowboys smokehouse.
Hier porc ribs gegeten, niet een halve slab besteld mar een hele.
Nou dat hebben we geweten. Er zat zoveel vlees aan, dat we maar de helft op hebben gegeten.
De rest meegenomen in een doggybag, zodat onze lunch voor morgenmiddag al geregeld is.
Hopelijk hebben we morgen beter weer. Het is nu helder buiten, dus dat geeft hoop.

• 12 September 2013 - 15:45

Marije:

Ik word toch wel enigszins jaloers als ik die foto's elke keer voorbij zie komen. Zit ik hier achter m'n bureautje.. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met m'n stoere paps. En stiekem zal ik je toch wel missen hoor morgen. Xx

• 12 September 2013 - 18:16

Alice:

Wat een prachtige omgeving en foto's hiervan.
    Jammer van het slechte weer, maar jullie zijn niet van suiker!
    Veel plezier verder en drink er morgen maar 1 op Marije.

Groeten, Alice

• 12 September 2013 - 18:24

Marleen Broeders:

Was het tochtje toch wel waard, want de foto's zijn schitterend. Hetis leuk om je blog te lezen Jan, ik kijk er telkens weer naar uit en door jouw verhalen krijgen wij steeds meer zin om straks in ecuador aan te sluiten. Veel rijplezier.

• 12 September 2013 - 18:53

Rosalie:

Hoi Jan,
    wat een prachtig landschap en wat een ruimte. tijdens de lunch kan je makkelijk een mooie plek vinden zonder groepen kinderen, dorpsbewoners en schapen.
    geniet van je reis, hopelijk met droger weer!
    Lieve groet Jan en Rosalie

• 12 September 2013 - 22:02

Henk Kampherbeek:

Ha die Jan en makkers....
    Ik lees steeds je verslagen, je maakt heel wat kilometers maar ziet dan ook enorm veel,
    ontzagwekkende natuur bijzondere dieren aparte gewoonten enz enz
    Prachtige foto's, ook al heb je deze met een andere camera gemaakt.
    Je zit langer dan een werkdag op je motor, beleeft veel avonturen, we wensen jullie nog een hele goede reis verder,

Groeten van Henk

• 12 September 2013 - 22:29

Roel Klaassen:

Zo dat waren weer een paar leuke ervaringen. Bijna zonder peut, geen waterdichte kleding.
    Ben benieuwd of dat onderschatting is geweest? Maar goed jij was alleen getuige...! Verder natuurlijk weer genieten van al dat moois onderweg, ik zou er graag bij hebben willen zijn.
    En voor je broer Evert: 10 x de Beukenlaan open neer en bij de vloeivelden een tussenstop!
    Op naar de volgende etappes maar weer. Gr. Roel