Enkele dagen voor vertrek naar Kaapstad - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Enkele dagen voor vertrek naar Kaapstad - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Enkele dagen voor vertrek naar Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Oktober 2015 | Nederland, Hardenberg

1
Cape2cape
Een rondreis van 75 dagen door zuidelijk Afrika

Een motorreis van 75 dagen en 22.000km door Zuidelijk Afrika . Op de eigen allroad motor van Kaap de Goede hoop naar Cape Agulhas. Niet de kortste route, maar een fantastische en avontuurlijke motorreis door landen als ( in willekeurige volgorde ) Zuid Afrika, Namibie, Botswana, Zimbabwe, Zambia Malawi, Tanzania, Swaziland, Lesotho. landen

Ik heb lang getwijfeld of ik weer een dagboek zou bijhouden, zoals op mijn vorige reizen.
Velen hebben er op aangedrongen, maar ik twijfel nog steeds.
Het is op zich toch wel erg veel werk en het is de vraag of er vaak genoeg Wifi is om de berichten te kunnen verzenden en of de verbinding wel snel genoeg is om foto`s te versturen.
Ik ga gewoon beginnen en zie tijdens de reis wel of ik het volhoud.

Het heeft lang geduurd voordat er zekerheid was of deze fantastische reis wel doorgang zou vinden.
Joop ( een vriend vanaf de MDS en ook motorrijder ) en ik hebben ons al ingeschreven in maart 2014 en het leek erop, dat het minimale aantal van 8 makkelijk zou worden gehaald.
Maar dit viel tegen.
Dit voorjaar kreeg ik een mailtje van Mike Ness uit Engeland hoe het met mij ging.. Mike was een leuke medereiziger tijdens mijn trip van Anchorage naar Ushuaia.
Ik probeerde hem enthousiast te maken om met ons mee te gaan. Hij mailde terug dat op het moment dat onze motoren verscheept zouden worden, hij per motor in Mongolie zat.
Twee weken later het verrassende bericht, dat hij er een motor bijgekocht had en met ons meeging.
Of er voldoende animo voor de reis was bleef tot het laatste spannend, totdat in juni 2015 het verlossende mailtje kwam dat de reis doorging.
Gelukkig want wij hadden ons er erg op verheugd.
Een reis door een werelddeel waarin ik op de motor nog niet heb gereden.
Tijdens de eerste meeting bleken er 6 deelnemers te zijn, maar de organisatie Travel2Explore had besloten dat de trip door moest gaan om ons niet teleur te stellen.
Gelukkig.
Op maandag 31 augustus zouden de motoren in de zeecontainer worden gezet voor de oceaantrip van plm. 4 weken. Geplande aankomst in Kaapstad 27 september.
Op deze maandag kregen wij te horen, dat Mike helaas afgezegd had, omdat zijn zwager tijdens zijn Mongolietrip was overleden en hij wilde na thuiskomst zijn vrouw na 2 weken niet weer 2,5 maand alleen achterlaten. Echt jammer voor ons maar vooral voor hem. Gezien zijn leeftijd zal een herkansing er waarschijnlijk niet inzitten.
We gaan nu dus met slechts 5 motoren.
Het inpakken van de motoren ging snel, omdat ze op frames gezet konden worden.
Even goed vastsjorren en met de heftruck in de container. Een klusje van slechts een uur.
In de weken daarna de laatste voorbereidingen treffen en nu zijn wij er helemaal klaar voor.
Joop en ik vertrekken op 5 oktober, 2 dagen eerder dan de andere 3 reisgenoten, omdat ik nog gezellig uit eten wil met Marc en Kisten, onze gidsen op onze voorjaarstrip naar Kaapstad.
Gezellig om hen weer te zien.
Het wordt ongetwijfeld een fantastische trip veelal over pistewegen, maar door schitterende omgevingen.
We hebben er zin in.


  • 02 Oktober 2015 - 20:43

    Ruud Van Der Geer:

    Hoi Jan,
    Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst. Ik blijf je volgen.
    Warme groet uit Hilversum
    Ruud

  • 02 Oktober 2015 - 21:05

    Aart:

    Beste Jan,

    Gerda en ik wensen je een fantastische reis en zijn nu al razend benieuwd naar je volgende verslag. Chapeau dat je de thuisblijvers op de hoogte wilt houden. We reizen digitaal met je mee!!

  • 02 Oktober 2015 - 21:19

    Evert Schipper:

    Ik hoop dat je weer een fantastische reis hebt, kijk nu alweer uit naar je reisverslagen, Joop de groeten van mij, misschien weet hij nog wie ik ben, veel geluk gewenst. Evert

  • 02 Oktober 2015 - 21:19

    Evert:

    Broer,

    Ik wens jou en de anderen een geweldig mooie reis.
    Tip: Als je geen Wifi hebt maak dan het verslag in een word of text document. Sla het op en zodra je wifi hebt is het knippen en plakken.
    Zo blijven wij op de hoogte.

  • 02 Oktober 2015 - 21:47

    Patrick Heinink :

    Hoi Jan,

    je blijft ondernemer in al zijn facetten. dat etentje houden we erin. Veel plezier jullie en doe het "heanig an" Patrick Heinink.

  • 03 Oktober 2015 - 08:57

    Zussie:

    Geen dagboek bijhouden, wat is dat nou?
    Ik zat mij al helemaal te verheugen op foto's en verhalen van mijn broer uit de verte.
    Je moet ons wel jaloers blijven maken ;)

    Wij wensen je een goede reis, veel veilige kilometers en weer veel mooie reiservaringen. (( die je dan weer met ons kunt delen)

    dikke knuffel en kus van Hans en je zussie.

  • 03 Oktober 2015 - 10:11

    Lucien De Jong:

    Hallo Jan,

    Heel veel motor reis plezier met deze enorme uitdagende rit.
    Ik blijf je volgen en rijd voorzichtig en een behouden thuiskomst.
    Lucien

  • 03 Oktober 2015 - 11:10

    Alice Kollen:

    Hoi Jan, nog even en dan mag je er weer op uit trekken! Heel veel plezier, geniet ervan en jouw smakelijke verslagen zien we wel verschijnen.
    Lieve groet, Alice

  • 03 Oktober 2015 - 14:12

    Stiena En Henk:

    hallo Jan en Joop,

    Wij zijn heel benieuwd wat voor moois jullie zullen zien, ontmoeten en beleven op deze reis.
    Alvast een goede vlucht en tot... mails.

  • 04 Oktober 2015 - 12:07

    Richard En Gerda:

    Hoi Joop en Jan,
    we wensen jullie een fantastisch fijne tijd!! Wát een geweldige reis gaat dit worden, we zien jullie vast en zeker nog wel op foto's met de motor vólgepakt met kippen, manden, potten en wat allemaal niet meer.. Want je moet natuurlijk wel een beetje met de 'locals' meedoen hè...;-)
    Geniet ervan, héél veel plezier,
    xx
    Richard, Gerda en Tessa

  • 04 Oktober 2015 - 21:21

    Frits:

    Hallo Jan,
    Wij wensen jou en de anderen een mooie en goede reis toe een reis waar je veel plezier aan beleeft.
    We hopen veel van je reisverslagen te lezen.
    Groeten ,

    Mini en Frits

  • 05 Oktober 2015 - 09:36

    Piet Langbroek:

    Dag Jan , ik wens je een inspirerende reis toe met mooie ervaringen,- fijn dat je ons daarin laat delen.
    Wie reist doet veel op,- dat wens ik jou en je medereizigers toe. Groet Piet

  • 05 Oktober 2015 - 09:43

    Dick Ten Klooster:

    Ha die Jan,

    Fantastische rit toegewenst met veel veilige en leuke kilometers!

    Dick


  • 05 Oktober 2015 - 09:56

    Erik Schoemaker:

    Hallo Jan,

    Heel veel plezier en uiteraard goed en gezond weer thuiskomen!

  • 05 Oktober 2015 - 12:07

    Chris En Ria Overbeeke:

    Hallo Jan en Joop,

    Geweldig weer zo'n uitdagende motorreis.
    Heel veel plezier en geniet van de ervaringen die jullie meemaken.

    Groet

    Chris en Ria

  • 05 Oktober 2015 - 16:48

    Marloes:

    Jan,

    Een super reis gewenst!
    groetjes

  • 06 Oktober 2015 - 19:37

    Zander Protsman:

    Beste Jan,
    Wij wensen je heel veel plezier toe vanaf Westerhaar en vooral veilig en gezond weer thuis.
    Nog even het volgende apre skieen kun je daar niet.

    Zander en Jantje.

  • 06 Oktober 2015 - 21:46

    Fedde En Dina:

    Hallo Jan en Joop,

    Een fijne reis toegewenst. Geniet ervan. We blijven jullie volgen.
    Groetjes Fedde en Dina


  • 07 Oktober 2015 - 20:01

    Luciën En Marleen Broeders:

    Hee Jan,
    Wat een gave reis zeg, we zijn jaloers op jou. Ik hoop dat je het blog blijft bijhouden want je schrijft erg leuk en wij zullen je zeker volgen.
    Wij hebben 2 keer een korte reis gedaan met Travel2explore wat ons toen erg goed is bevallen.
    Heel veel plezier, geniet ervan!!
    groetjes, Luciën en Marleen Broeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 347577

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 22 December 2015

2015 Cape2Cape door Zuidelijk Afrika

24 Augustus 2013 - 04 December 2013

Motorkaravaan 2013 Alaska-Vuurland

12 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Camperreis door West Afrika

14 Augustus 2009 - 13 Oktober 2009

Parijs-Bejing per motor

30 November 2006 - 30 November 2006

Wereldreis per motor

Landen bezocht: