Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het gaat beginnen

Zoals gezegd zijn Joop en ik twee dagen eerder vertrokken.
Op Schiphol was het een en al hectiek.
Het lek wel vakantietijd bij de KLM.
De scans waar je doorheen moet zijn nu gecentraliseerd in een hal.
Alle reizigers buiten het Schengen gebied moeten daar “in de rij” staan .
Nou het was mij toch een slang. Via de normale weg waren wij nooit meer op tijd gekomen dus de hulp ingeroepen van een Schiphol medewerkster welke ons voorbij de rij leidde.
15minuten voor vertrek konden wij inchecken. Net op tijd dus.
Vervolgens en prima vlucht gehad.

De volgende dag naar het V&A Waterfront. Een oud vervallen havengebied wat helemaal opgeknapt is en nu en trekpleister van Kaapstad is. Allemaal leuke winkeltjes en vooral veel terrassen.
Uniek, een voorbeeld voor de wereld.
s` Avonds fantastisch gegeten met Marc bij Grand on the Beach. Marc was onze kontaktpersoon/gids tijdens onze Kaapstadreis in maart .Hartstikke leuk om weer even bij te praten.
Woensdag met de taxi naar Hout Baai een distrct van Kaapstad waar het pension staat voor onze twee volgende overnachtingen.
Het diner hadden wij in een visrestaurant waar wij een visschotel bestelden. Zo ongelooflijk veel maar vooral fantastisch lekker. Tegen 11 uur kwamen de medereizigers ook in het pension. Nog even samen een borrel en op tijd naar bed want de volgende morgen moesten de motoren gehaald worden.

Tegen 10 uur waren wij daar en al het papierwerk voor de inklaring was al gedaan.
Nog even langs de motorzaak om banden, olie enz. te kopen en terug naar het pension.
Het was echter nog maar 15.00 uur dus besloten om nog een korte trip te maken. Heen langs de oostkust in een lange sliert auto`s en wegopbrekingen dus terug binnendoor en langs de westkust over Chapman`s peak. Een fantastisch uitzicht en heel veel bochten.
Daarna alle bagage even opnieuw verdeeld en met z`n allen naar het visrestaurant voor weer een heerlijke maaltijd.

Het is nu vrijdagmorgen en de tip gaat beginnen.
We staan allemaal te trappelen om te vertrekken.

• 09 Oktober 2015 - 08:37

Arie En Nienke Euwijk:

Veel reis plezier. #geniet moment.

• 09 Oktober 2015 - 09:18

Hermi:

Ik wens jullie veel plezier en veilige kilometers toe!
    Ga genieten van al het moois.
    Groetjes

• 09 Oktober 2015 - 09:41

Aart:

Een goed culinair begin is het halve werk, geniet ervan Jan ;-)

• 09 Oktober 2015 - 10:05

Gerrie Otterman:

We wensen je heel veel reisplezier!

Geniet van al het mooie wat Afrika te bieden heeft.

groetjes wim en gerrie otterman.

• 09 Oktober 2015 - 12:15

Will En Grietje Kelder:

Heel veel reisplezier!!
    Geniet van z-Afrika.

groetjes will en grietje

• 09 Oktober 2015 - 12:36

Rens Oud:

Jammer dat mike niet meeging en dat jullie maar met z'n 5en zijn, zou zelf dit jaar van kaapstad naar A'dam willen gaan , maar die trip ging niet door, optie was deze reis, wel overwogen maar niet gedaan, wel marrocco (aanrader). Had achteraf wel mee kunnen gaan, mischien vlgd jaar. Wens je veel plezier en 'n goeie reis

• 09 Oktober 2015 - 13:54

Roel Klaassen:

Dat wordt weer genieten, jullie van de reis en wij van de verslagen en de foto's.
    Goeie reis
    Groeten Roel

• 09 Oktober 2015 - 16:48

Michiel & Marije:

Eindelijk begint het ook voor jou! Enjoy!

• 09 Oktober 2015 - 19:29

Evert Schipper:

Ik wens jullie veel plezier en hoop leuke verhalen te lezen/te zien.

• 09 Oktober 2015 - 23:24

Zussie:

Ja....het begin is er.
    Veel plezier!!

• 10 Oktober 2015 - 09:46

Bert & Edith:

Jan,
    Heel veel plezier! geniet er van.
    Tot later :-)

• 10 Oktober 2015 - 20:12

Geert En Geke Gruppen:

Jan,geniet er van.Veel plezier.