Rondje Blue Mountains. - Reisverslag uit Oberon, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Rondje Blue Mountains. - Reisverslag uit Oberon, Australië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Rondje Blue Mountains.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 November 2007 | Australië, Oberon

Zondag 4 november

Vandaag staat ingepland om en rondje door de prachtige Blue Mountains te maken. Ze zijn niet zo hoog als de Snowy Mountains maar qua omgeving niet minder mooi. Rob en Dafne besluiten samen met Hugo en Michael deze dag al naar Sydney te vertrekken. Zodoende kunnen ze maandagmorgen direkt beginnen met de "verzending" van Hugo`s motor. De motor van Michael blijkt bovendien ook nog niets aan gedaan te zijn, dus hier moet ook maandag direkt aktie voor worden ondernomen. Ze vertrekken op tijd om deze dag nog tijd te hebben om naar de motorbeurs in Sydney te gaan. Edy besluit de avond ervoor om ook naar de beurs te gaan en naar Sydney te vertrekken. Hans wilde het liefst in de "buurt" gaan paardrijden, maar vanwege het vervoersverbod van paarden i.v.m. de horseflu, een besmettelijke paardenkoorts, zal dit niet meevallen. Deze morgen besluit ook hij om naar Sydney te gaan.
Na plm. 40 km rijd ik Theo en Jan R. achterop. Ze zijn ook de smalle slingerweg, welke op sommige stukken zo steil is dat bussen en caravans zijn verboden, naar beneden gereden. Deze weg leidt naar de beroemde grotten van Jenolan.

We besluiten om samen verder te rijden, maar het tempo op deze heerlijke bochtenweg ligt mij te laag en ik ga ervandoor. Na een omweg te hebben gemaakt naar Lithgow tref ik hun beide 80 km verder bij een koffiestop. We vervolgen samen de weg door de Blue Mountains en maken en stop bij de 3 Sisters.. "Wereldberoemd" in de Blue Mountains. Wanneer je hier bent geweest mag je deze 3 zusters niet missen. Langs deze canyon zijn verder diverse Look outs, maar Theo en Jan zijn niet geinteresseerd om het laatste stuk hier naar toe te lopen en ik heb deze look outs twee jaar geleden samen met Jeannette al gezien. Tijdens het vervolg van de route, klagen Jan en Theo over het slechte wegdek. Ik begrijp hier niets van want ik kan gewoon doorknallen. Het wegdek blijkt veel bobbels te bevatten en daar hebben hun motoren met de kortere veerweg veel meer last van dan mijn motor. Aan het einde van de route besluiten we om een kleine omweg te maken naar Mount Panorama. Hier kan Theo zich helemaal "uitleven" op zijn FJR. Hij rijdt dan ook diverse rondjes en moet in de laatste bocht nog even "driften". De laatste 40 km naar Oberon zijn koud. Ondanks dat het de hele dag mooi weer is geweest met temperaturen van 27.5 graden, koelt het snel af naar 10 graden. We komen koud en verkleumd aan zodat een warme douche ons weer op temperatuur moet brengen.
Deze avond vroeg (21.00 uur) naar bed. De bar in het hotel sluit en verder is er niets te beleven. Op tijd onder de wol dan maar en enkele mensen lastig gevallen met een sms over het "aanstaande" kampioenschap van HHC.

• 06 November 2007 - 11:15

Jeannette: