Gewijzigde route - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Gewijzigde route - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Gewijzigde route

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 November 2013 | Argentinië, Mendoza

11 november San Jose de Jacha naar La Serena??????? 376 Km.
Gisteren na aankomst in het hotel kregen we te horen, dat er om 19.30 uur een bijeenkomst zou zijn.
Er was iets mis met de route van morgen.
Tijdens deze bijeenkomst vertelde Rob, dat de paso Agua Negra 4779m hoog, waarover we de volgende dag moesten om naar La Serena te rijden , gesloten was.
Het was iedereen in de voorbereiding ontgaan, dat deze pas tot einde november gesloten is.
Rob had nog bij de lokale politie geinformeerd of de pas niet toevallig iets eerder was opengegaan, maar helaas had het de dagen ervoor nog gesneeuwd.
Een probleem dus, want er is geen omweg mogelijk met een acceptabele afstand.
Helaas voor de meesten, want we hadden best zin om twee dagen aan het strand te liggen om even bij te komen.
Op deze korte termijn is het ook niet mogelijk om de route te veranderen en hotels te boeken voor 27 personen.
Het voorstel van Rob was, dat iedereen de komende 4 dagen maar zijn eigen programma moest maken en dat de hotelkosten voor de komende 4 dagen door de organisatie zouden worden vergoed. Hij voelde zich toch wel verantwoordelijk voor deze “fout “
Een prima voorstel welke met applaus werd ondersteund.Zijn advies was om naar Mendoza door de rijden ( 300km ), waar we volgens de planning over 4 dagen zouden zijn en van daaruit dagtrips te maken en bovendien Mendoza te bekijken.
Voor velen was dit een goede oplossing, want het is te merken, dat diverse reizigers toch wel moe beginnen te worden.
De tolerantie bij lange afstanden of hotels welke niet worden gehaald, weer pistewegen enz. neemt af. Ik hoor vaker ontevreden geluiden, terwijl dit naar mijn idee niet altijd terecht is.
Er zijn best verbeterpuntjes in de voorbereiding van deze reis mogelijk, maar het blijft nu eenmaal een “expeditie” en daarin is niet alles te voorzien.
Je zult gewoon van dag tot dag de reis moeten bekijken en de tegenvallers accepteren en daarvoor een oplossing zoeken. Dit is onvermijdelijk bij dit soort reizen.
Aart, Christoph en ik hebben ervoor gekozen om slechts 1 nacht in Mendoza te blijven en morgen door te reizen naar Valparaiso wat ook aan de kust ligt en daar twee nachten te blijven.
Dit zou onze bestemming zijn geweest na twee dagen La Serena.
Toch even lekker genieten op het strand.
Daarna niet rechtstreeks terug naar Argentinie, maar door naar Santiago om de stad te bekijken en Tjaard op te pikken, welke daar rechtstreeks heen gegaan is om musea te bekijken.
Daarna samen naar Talca en Chillan, waar we de geplande route weer oppikken.
Op zich een prima alternatief, wat ons bovendien twee grensovergangen scheelt.

• 11 November 2013 - 22:20

Gerda Markerink:

Al een goed glas wijn gedronken in Mendoza? ;)
    (Mendoza levert 80% van de totale wijnproductie van Argentinië)
    Veel rijplezier maar weer!

• 11 November 2013 - 23:48

Zussie:

Aan het strand liggen? niks ervan...hup met de billen weer op de motor.
    Foto's van een luierende Mulder aan/op het strand wil ik niet zien....

xxxxx uit een koud Dedemsvaart...( vanmorgen alweer ruiten krabben).