Het is eindelijk zo ver. - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu Het is eindelijk zo ver. - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

Het is eindelijk zo ver.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Oktober 2011 | Nederland, Hardenberg

Het is maandagavond 23.00 uur. Morgen gaan we eindelijk vertrekken. De afgelopen week stond vooral in het teken van de laatste voorbereidingen en het afscheid nemen.
Veel hartverwarmende reactie`s. Velen hebben ook gereageerd op de oproep om (kinder)kleding en knuffels te brengen voor de kinderen in West Afrika.Ik denk dat we wel 6 vuilniszakken met kleren en knuffels meenemen voor de kinderen daar. Natascha gaf ons de tip om het in vacuumzakken mee te nemen, wat inderdaad veel ruimte scheelt. De kinderen daar zullen jullie er ongelooflijk dankbaar voor zijn. Ook zullen we vele kinderen blij kunnen maken met allerlei kleine give away`s zoals stiften, kleurpotloden met boekjes, pennen, bellenblazers, kaatsballen enz. We zullen de uitgifte op film/foto vastleggen.

Veel vragen ook over de veiligheid daar. Maar wat is veiligheid. Een kleine opsomming uit de Stentor van 12 september: "Jongeren slaan beveiliger in elkaar, Jongen uit Ruurlo ernstig mishandeld, Man bijna gewurgd met kettingslot, Feestvierders slaan Duitsers in elkaar, enz."Dit alles binnen een straal van 100 km.van Hardenberg. De gebieden met een hoog veiligheids risiko liggen plm. 800 km van onze route vandaan. Dus wat is "onveilig"

Vandaag nog een mooie grote sticker van 1.20x130m,achter op de camper geplakt met de afbeelding van Afrika en daarop ingetekend de te rijden route.

Telefonisch zullen we moeilijk te bereiken zijn, omdat de telefoonkosten vanuit deze landen ( € 4.20 p.m. soms )wel erg hoog zijn, dus ook geen voice mail.
Per sms zijn we wel bereikbaar. Informatie ook via ons thuis telefoonnummer want Marije is bij ons thuis.
Morgenvroeg nog een paar kleine dingen regelen ( vacuumzak kopen, want Hennie heeft nog een zak knuffels gebracht )en dan volgens planning tegen 9.00 uur vertrekken. We hopen a.s. vrijdag in Zuid Spanje te zijn, zodat we zaterdag de boot naar Marokko kunnen nemen.
Wij zullen jullie zo goed als mogelijk blijven informeren, maar de internet mogelijkheden in West Afrika zijn wel beperkter dan in Europa.

• 10 Oktober 2011 - 22:07

Jeanette En Erik:

Beste Jan en Jeannette,

we wensen jullie nogmaals een geweldig mooie reis toe. Geniet ervan en we zullen jullie reis hier volgen!!

Voor morgen een goed afscheid en alast een goede start gewenst.

• 11 Oktober 2011 - 06:50

Mariska En Piet:

Goedemorgen lieve Jan en Jeannette,

Via deze weg wensen wij jullie nog een keer een super tijd toe, geniet van deze reis en doe voorzichtig!!!

We volgen jullie belevingen op dit blog.

Lieve groetjes en een diKKe kus van Piet, mariska liv en lourdes

• 11 Oktober 2011 - 07:09

Jan En Ingrid:

Jan en Jeannette,
    Wij wensen jullie een fijne reis, pas goed op elkaar en geniet er van.
    Bon Voyage

• 11 Oktober 2011 - 08:13

Marije:

Al zolang de tijd gehad om alles voor te bereiden, en dan nog dingen op het laatste moment moeten door waardoor jullie later vertrokken... Heb niet stiekem om het hoekje staan huilen dus het was zowaar een echt Mulder afscheid! Dikke kus en tot de volgende knoop.

• 11 Oktober 2011 - 10:10

Dedemsvaart Calling.:

Ach ja wat is gevaarlijk.....voor sommigen is een keukentrapje al levensgevaarlijk.

Heel veel plezier en kom maar op met de verslagen en de foto's!!

Liefs Hans en Alida..alias zussie

• 11 Oktober 2011 - 11:42

Martin En Lucette:

Jan en Jeannette,

Een heel mooie en onvergetelijke reis gewenst.
    Lekker genieten, en gezond weer thuis komen.

Wij gaan alle mooie verhalen volgen en zijn eigenlijk wel een klein beetje jaloers.

Liefs en een dikke kus,

Martin en Lucette
    Mike en Ryan

• 11 Oktober 2011 - 12:47

Ruud En Connie:

Zoals het er nu uit ziet volgen wij jullie a.s zaterdag 15 Oktober.
    Tot ziens in marrakesh
    Geniet van jullie trip door Marokko.

• 11 Oktober 2011 - 17:21

Gerrit Jan En Janke:

Jan en Jeannette,

We wensen jullie een fijne reis toe. We zullen regelmatig even kijken naar de verslagen en foto's van jullie.

Groetjes van de Muizen uit Coevorden.

• 11 Oktober 2011 - 18:52

Henk & Jet:

Hoi, een hele fijne reis en leuk dat jullie nog zo dicht bij ons langs komen.
    De zon schijnt hier 7 kleuren en dat doet een mens goed.

Liefs

• 11 Oktober 2011 - 21:21

Hester:

Vanuit het regenachtige Dedemsvaart wens ik jullie heel veel plezier toe!
    Na zo'n lange aanlooptijd is de reis dan eindelijk begonnen! Hopenlijk voldoet het ruim voldoende aan jullie verwachtingen.
    GENIET!

• 12 Oktober 2011 - 07:08

Jan En Mannetta:

Hé Jan & Jeanette,
    Fijn dat de knuffels toch nog mee konden.
    En nu maar hopen dat er geen ruzie gemaakt gaat worden om de 2 Hello Kitty balletjurkjes daar in het verre Afrika.
    Heel veel plezier en we gaan jullie volgen!

Groeten,
    Familie Batterink

• 12 Oktober 2011 - 20:58

Roel Klaassen:

Hallo Jan en Jeanette,

Veel plezier en een goede reis gewenst.
    Jullie zullen weer een hoop kultuur opsnuiven.
    Van mijn eigen reis in Marokko geniet ik nog dikwijls wanneer er weer beelden in de media verschijnen. En wat jullie al schreven over gevaar enz. ach maak je er niet te druk om. Probeer maar lekker te genieten en hopelijk kunnen jullie wanneer jullie weer terug zijn veel mensen laten genieten van al het moois wat er is meegemaakt.
    Ik ga jullie reisverslagen op de voet volgen.