de Heenreis - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Jan Mulder - WaarBenJij.nu de Heenreis - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Jan Mulder - WaarBenJij.nu

de Heenreis

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Oktober 2011 | Spanje, Marbella

Dinsdag 12 oktober.
Nadat we om 9.15 uur afscheid hebben genomen van Marije kan de reis naar Marokko beginnen.
Na een paar kilometer valt op, dat de tafel steeds erger begint te rammelen.
Bij kontrole blijkt, dat bijna alle schroeven zijn losgetrilt, nee erger alle schroeven zijn gewoon uit het hout getrokken en kunnen niet meer worden aangedraaid. Natuurlijk hebben we niet voldoende schroeven van de juiste maat, dus
de snelweg af en in Herpen bij een winkel passende schroeven gekocht.
Hiermee was dit probleem verholpen.
Nu nog het trillen in het stuur oplossen. Ondanks dat afgelopen zaterdag alle wielen waren gebalalanceerd bij een toonaangevend bedrijf in Hardenberg, trilde de camper nog steeds bij een snelheid van 80 tot 100 km.
Toch wel een snelheid welke de komende weken vaak gereden zal worden.
Dus in Uden een speciale bandenzaak gezocht en daar de wielen nogmaals laten balanceren.
Men merkte op, dat de wielen in Hardenberg op zo`n Belgisch waren gebalanceerd.
Twee stukjes lood op afstand van elkaar aan dezelfde kant.
Alle loodjes eraf gehaald en alles opnieuw uitgebalanceerd.
Resultaat: geen trillingen meer, dus nu op weg om kilometers te maken.
Berekening wees uit dat we tegen 19.00 uur bij Parijs zouden zijn, dus waarschijnlijk achter de files aan.
Voor Parijs overnachten zou waarschijnlijk betekenen, dat we de volgende morgen dik in de files zouden komen, dus besloten we om door te rijden.
Om 20.30 uur gearriveerd op een camping plm 40 km onder Parijs.
Het weer was goed vandaag. Ongeveer 18 graden, wel bewolkt maar droog.
Gereden aantal kilometers 680, dus boven het te rijden daggemiddelde.
Zo komen we mooi op tijd in Algeciras om zaterdag de oversteek naar Marokko te maken.

Vrijdag 14 oktober
We zijn gisteren aangekomen in Marbella.
We zijn speciaal naar Marbella gereden, omdat ik een hier een afspraak heb met mijn eigen kapper.
Bert en Gre ter Horst uit Balkbrug waren aanvankelijk heel sceptisch om naar Marokko te gaan.
Op ons aandringen hebben ze toch besloten om te gaan. Vandaag zijn ze net terug van de trip en laaiend enthousiast.
Ze willen zo weer terug. Toch vreemd dat er van Marokko zo`n verkeerd beeld is bij ons in Nederland. Inmiddels ook de oudste zus van Bert Nijboer ontmoet met haar man. Zij waren ook mee op de Marokko trip, dus de eerste HHC gesprekken zijn er al geweest.
Inmiddels is mijn kapsel bijgewerkt dus zijn we helemaal klaar voor West Afrika..
Gelukkig hebben we het kilometer vreten erop zitten, want de afgelopen dagen waren eentonig en saai.
2500 kilometer in 3 dagen. De cruise control op 120 km/u het verstand op nul en karren maar van 9.00 uur tot 19.00 uur .Het landschap in de Pyreneen, Andalusie en Sierra Nevada is wel prachtig mooi, maar eigenlijk moet je daar meer tijd voor nemen om echt te genieten van het landschap.
Hier op de camping in Marbella kijk je de ogen uit naar de grote Amerikaanse trailers waarin Engelsen overwinteren. De halve camping staat vol met overwinteraars uit heel Europa. Uiteraard ook uit Nederland.. Zij liever dan wij. Vanavond nog een etentje met z`n zessen en morgen de oversteek naar Marokko. De grote reis gaat eindelijk beginnen.

• 15 Oktober 2011 - 09:13

Alice:

De kop is eraf, dus verder voorwaarts en blijf genieten.
    Groeten, Alice